۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۹۶۷۰۴

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ نمایش آیینی حدیث پایداری در تربت حیدریه، یادواره 45 شهید ورزشکار و گرامیداشت ششمین سالگرد شهادت شهید سردار نورعلی شوشتری، همایش نهضت ما زنده ایم در خواف و اعزام دانش آموزان متوسطه به مناطق جنگی، از عناوین خبرهای کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، فرضعلی گرایلی فرمانده سپاه ناحیه بسیج تربت حیدریه گفت: نمایش آئینی حدیث پایداری با جلوه های ویژه، صوت، نور و هنروری، تلفیقی از عاشورای حسینی و دوران دفاع مقدس است که از ابتدای آذرماه به روی سن می رود.


گرایلی اظهار داشت: امروز باید فاصله بین نسلهای انقلاب در قالب هنر و فرهنگ برای جوانان و نوجوانان کشور برداشته شود، تا نسلهای آینده انقلاب نسبت به ارزشهای انقلاب و مکتب اهل بیت علیه السلام و ارزشهای الهی و اسلامی بیش از پیش آشنا شوند.


وی بیان کرد: جوانان تشنه فرهنگ ناب حسینی و دفاع مقدس هستند و اگر بتوانیم این دو را برای نسلهای امروزی در قالب هنر تلفیق و تبیین کنیم دشمنان به اهداف خود نخواهند رسید و تمام توطئه ها خنثی می شود.


گرایلی با اشاره به اینکه محرم و صفر بهترین فرصتی است تا این فرهنگ و هنر را در جامعه گسترش دهیم، افزود: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از مکتب ناب عاشورای حسینی است و این وظیفه همگانی مسئولین کشور است تا در عرصه های مختلف به هر شکلی که می توانند برای نسلهای آینده انقلاب آن را تبیین کنند.


وی به برنامه ریزی مداوم دشمنان اشاره کرد و بیان داشت: دشمنان نظام اسلامی با ترفندها و توطئه های مختلف و از روی تزویر در صدد است تا بین نسلهای آینده انقلاب فاصله بیندازد تا جوانان و نوجوانانی که می خواهند آینده کشور را بسازند نسبت به ارزشهای انقلاب و اسلام بی تفاوت باشند.


فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه گفت: ما با توان داخلی، فعالیتی بومی را آغاز کردیم که مکتب ناب عاشورای حسینی و دوران دفاع مقدس را تلفیق کرده تا جوانانی که دوران دفاع مقدس را درک نکردند و یا در ان زمان حضور نداشتند با رشادت ها و ایثارگری های حسین گونه رزمندگان اسلام آشنا شوند.


وی اظهار کرد: این نمایش آئینی در قالب تئاتر هنری و با جلوه های ویژه نور، صدا و و صوت و هنروری 25 هنرمند از ابتدای آذرماه در سالن شهید برونسی شهرستان تربت حیدریه به روی سن می رود.

 

این نمایش آئینی هفته دفاع مقدس سال 1391 به مدت 10 شب در سالن دانشگاه عالی تربت حیدریه برگزار شد که با استقبال چشم گیر مردم همراه بود.


گرامیداشت ششمین سالگرد شهادت شهید سردار نورعلی شوشتری وشهدای وحدت


نماینده اسبق ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان نیشابور در یادواره 45 شهید ورزشکار و گرامیداشت ششمین سالگرد شهادت شهید سردار نور علی شوشتری وشهدای وحدت در فرهنگسرای سیمرغ گفت: معیشت در سایه حفظ ارزشها و مبارزه با دشمن تعریف می شود.


حجت الاسلام غلامرضا شرعی اظهار داشت: امروز دو جریان در مسائل جهانی وکشوری وجود دارد، دو تفکر،دو روح که دارند با هم تعارض پیدا می کنند!یکی روح حقیر و دیگری روح بزرگ.

وی ادامه داد: روح های کوچک دنبال مسائل مادی هستند اما روح های بزرگ دنبال ارزشها وکرامت های انسانی که شهدا برای انها جان دادند.


این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه روح های حقیر برای عملیاتی کردن اهدافشان  قرآن را بر سر نیزه کرده اند اظهارداشت: قرآن امروز با قرآن آن روز در جنگ صفین فرق دارد وآن معیشت وجیب مردم می باشد.

حجت الاسلام شرعی در پاسخ به این  سوال چه کسی نمی خواهد معیشت مردم درست شود؟!عنوان داشت:می خواهند نیروهای ارزشی و پاکار انقلاب  را مخالف معیشت مردم وا نمودکنند! آیا واقعا برای نیروهای ارزشی،معیشت مردم مهم نیست ؟!اینها بودند که زندگیشان را برای مردم گذاشتند وامنیت که بستر معیشت است را بوجود آوردند.


وی درادامه به مرام و روحیه ورزش پهلوانی اشاره کرد واز کمرنگ شدن روحیه پهلوانی در برنامه های ورزشی انتقاد کرد.


حجت الاسلام شرعی تصریح کرد: مرام  ورزشکار اینگونه است که اگر کشورمورد تهاجم قرار گرفت، باید بجنگد،چرا که روح پهلوانی نمی تواند ظلم را ببیند وساکت بنشیند،نمی تواند انحراف را ببیند وسکوت کند.


درحاشیه این یادواره اسماعیل عشقی مسئول دفترحفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیشابوراظهارداشت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری دربحث استفاده از ظرفیت هنر دریادواره های شهدا از ظرفیت هنرمندان بسیجی شهرستان دربازسازی صحنه های دوران دفاع مقدس دراین یادواره  استفاده شد.ونماهنگ ساعت 10 به یاد جانباختگان حادثه مناکه به سفارش این دفتر تهیه شداست پخش شد.


همایش نهضت ما زنده ایم در خواف برگزار شد


همایش نهضت ما زنده ایم با حضور مسئولین شهرستان در دبیرستان کوثر 2 خواف برگزار شد.


در این همایش رحیم برودی رئیس اداره آموزش و پرورش خواف گفت:یکی از راههای جیات جامعه رعایت حجاب به عنوان یک ارزش است و یک جامعه برای اینکه  حیات  پیدا کند نیاز به ارزش دارد.


وی افزود: استکبار جهانی با رسانه های بین المللی فکر جوان و نوجوان ما را هدف قرار می دهد و در تمام وصیت نامه های شهدا بحث حجاب به عنوان یک آرمان می باشد و بر آن تاکید شده است.

 

رئیس اداره آموزش و پرورش خواف ادامه داد: کمتر شهیدی را در دوران دفاع مقدس ندیدیم که به مسئله حجاب  و عفاف را بازگو نکند و در واقع حجاب به عنوان یک سنگر است و امروز حجاب و عفاف سنگر عظیمی است.


در ادامه حجه الاسلام علیرضا جوانشیری رئیس اداره تبلیغات اسلامی خواف بیان داشت: امروز جمهوری اسلامی فراتر از مرز های جغرافیایی پیش رفته است  و هر روز که از عمر انقلاب می گذرد خا طرات شیرین دفاع مقدس بزرگ تر می شود


رئیس اداره تبلیغات اسلامی خواف اظهار کرد: اگر در جامعه ی عفاف نباشد حجاب نخواهد بود در عفاف باید زیاد دقت شود امروز دشمن تمام قدرت خودرا جمع و اجتماع کرده تا در حوزه عفاف و حجاب به جامعه زنانم ما آسیب برساند.

 

اعزام 414 دانش آموز دوره متوسطه به مناطق جنگی


فرمانده سپاه ناحیه خواف گفت: 414دانش آموز متوسطه به مناطق جنگی اعزام می شوند.

 

سرهنگ پاسدار محمد علی نطلق با تسلیت ایام محرم الحرام بیان کرد :36سال است که از عمر انقلاب اسلامی می گذرد و ما در بین واقعه غدیر و عاشورا قرار داریم و اگر از بعثت پیامبر و قران و شب های قدر عبور کنیم چیزی مهم تر از غدیر و عاشورا نداریم.


وی ادامه داد: اگر جغرافیای کل کشور های اسلامی را در نظر بگیریم در غرب آسیا سرنوشت دنیا در همین جغرافیا رقم می خورد بیش از نیم قرن است آمریکا شیطنت می کند و استکبار هرچه ضربه خورده است از غرب آسیا است


فرمانده سپاه ناحیه خواف گفت: در سال دولت وملت همدلی و هم زبانی نباید شعار باشد و باید در عمل نشان داده شود و آنیزی که مورد نظر رهبر معظم انقلاب است باید هدف مسئولین قرار گیرد ودر راهیان نور دانش آموزی باید ارزشهای انقلاب اسلامی به دانش آموزان انتقال داده شود

 
وی افزود : راهیان نور سفری است که در دانش آموزان تاثیر می گذارد و آنها را بافرهنگ شهادت آشنا می کندو 414دانش آموز به راهیان نور اعزام می شوند.
/859/202/ب3

ارسال نظرات