۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۲۹۷۱۲۲
معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین:

جوانان در پیشتیبانی از دین و ولایت حضرت علی‌اکبر را الگو قرار دهند

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: حضرت علی اکبر(ع) در برابر دشمنان جهاد و از امامت و ولایت پدر بزرگوارشان پشتیبانی کردند جوانان ما هم باید بصیرت پیدا کنند و با حمایت از دین به شبهات دشمن پاسخ دهند.
حجت الاسلام علي عباسي

حجت الاسلام علی عباسی، معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به شباهت حضرت علی اکبر(ع) به پیامبر گرامی اسلام(ص) گفت: حضرت علی اکبر(ع) سیره و منش قابل توجهی داشتند.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: زمانی که حضرت علی اکبر(ع) به طرف میدان حرکت کردند، امام حسین(ع) فرمود خدایا جوانی به سوی دشمن می‌رود که از همه مردم و از نظر خلق و خو و گفتار به رسول گرامی اسلام شبیه تر است.

 

این کارشناس دینی ابراز کرد: پیامبر گرامی اسلام دارای اخلاق حسنه و پیامبر رحمت و مهربانی و از همه مخلوقات افضل تر هستند، حضرت علی اکبر(ع) تنها کسی هستند که این مدال‌های ارزشی را از پیامبر(ص) به ارث برده‌اند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع) بیان کرد: پروردگارا هر وقت ما مشتاق دیدار رسول الله می‌شدیم به حضرت علی اکبر(ع) نگاه می‌کردیم.

 

حجت الاسلام عباسی اظهار کرد: زمانی که امام حسین(ع) به سمت کربلا حرکت می‌کردند در راه به خواب رفتند و زمانی که بیدار شدند فرمودند ما همه از خداییم و به سوی او می‌رویم، حضرت علی اکبر(ع) که نزدیک پدر بودند علت این سخن را از امام حسین(ع) پرسیدند.

 

وی در ادامه اضافه کرد: امام حسین(ع) پاسخ دادند در عالم رویا دیدیم که فرشته‌ای خبر شهادت این قافله را می‌داد حضرت علی اکبر(ع) بعد از شنیدن این سخن فرمود پدر جان آیا ما بر حق نیستیم آگر به شهادت هم برسیم بر حق هستیم.

 

علی اکبر(ع) الگوی ادب، اخلاق و جهاد برای جوانان هستند

این کارشناس دینی حضرت علی اکبر(ع) را عزیزترین فرد به امام حسین(ع) معرفی کرد و ابراز کرد: زمانی که حضرت علی اکبر(ع) وارد میدان شدند امام حسین(ع) خطاب به عمر سعد فرمود خداوند نسل تو را قطع کند که نسل مرا قطع کردی.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه تأکید کرد: جوانان ما باید به کتاب‌های تاریخی معتبر مراجعه کنند و حادثه کربلا را مطالعه کنند و ادب حضرت علی اکبر(ع) را در مقابل پدر و مادر ببینند و با همان ادب و احترام با والدین خود رفتار کنند.

 

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: حضرت علی اکبر(ع) در برابر دشمنان جهاد و از امامت و ولایت پدر بزرگوارشان پشتیبانی کردند جوانان ما هم باید بصیرت پیدا کنند و با حمایت از دین به شبهات دشمن پاسخ دهند.

 

وی در پایان گفت: برای نجات جوانان از مکر و حیله دشمنان، خانواده‌ها باید امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهند و جوانان خود را تشویق به مطالعه کنند البته متولیان دین هم موظف به پاسخگویی نیازهای جوانان هستند./838/203/ب2

ارسال نظرات