۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۲۹۷۲۴۶
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی‌کاشان:

نشاط علمی در گرو فراهم کردن زیرساخت های علمی، پژوهشی و تحقیقی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی‌کاشان با اشاره به این که مسابقات ورزشی و اردوهای تفریحی برای طلاب لازم است، اما موجب نشاط واقعی نمی شود، گفت: نشاط علمی در گرو فراهم کردن زیرساخت های علمی، پژوهشی و تحقیقی است.
حجت الاسلام عليرضا شاه فضل

حجت الاسلام علیرضا شاه فضل قمصری، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی‌ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که هر موضوعی نشاط خاص خود را می طلبد، گفت: شغل ها و سطوح مختلف با مواردی که مختص خود آن شغل است به نشاط می رسند.

 

وی افزود: در زمینه علم و طلبگی نیز زمانی نشاط به وجود می آید که فضا برای تحصیل، تحقیق و پژوهش فراهم باشد تا یک طلبه بتواند در فضایی آرام، به راحتی به تحصیل علم بپردازد.

 

حجت الاسلام شاه فضل با تأکید بر این که رفاه طلبی نباید در طلاب حوزه های علمیه رواج پیدا کند، گفت: فضای حوزه علمیه باید به شکلی باشد که افراد زمینه را برای تحصیل علم و دانش، تحقیق و پژوهش و آزاد اندیشی فراهم ببینند.

 

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی‌کاشان با بیان این که آزادی برای ارائه عقاید طلاب باید فراهم باشد تا بتوانند افکار و عقاید دیگران را به نقد بکشند، گفت: در حوزه باید شرایط برای بحث گروه های مختلف فراهم باشد تا در نهایت شاهد نشاط در حوزه های علمیه باشیم.

 

وی با اشاره به این که مسابقات ورزشی و اردوهای تفریحی برای طلاب لازم است، اما موجب نشاط واقعی نمی شود، گفت: نشاط علمی در گرو فراهم کردن زیرساخت های علمی، پژوهشی و تحقیقی است.

 

به گفته وی، در سال های اخیر در زمینه افزایش نشاط طلبگی اقدامات مؤثری انجام شده است، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری وجود دارد.

 

حجت الاسلام شاه فضل با بیان این که در حوزه های علمیه فضای آزاد برای ارائه مباحث وجود ندارد تا طلاب بتوانند سؤالات خود را مطرح و به جواب برسند، گفت: امروزه شاهد مطرح شدن بسیاری از شبهات دینی در خارج از حوزه ها هستیم که باید پاسخی مناسب به آن‌ها داده شود.

 

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی‌کاشان گفت: حوزه نباید در درون خود بماند، بلکه باید با مدارس، دانشگاه ها و مراکز علمی ارتباط برقرار کند تا شاهد اتحاد عملی حوزه و دانشگاه و مناظره های علمی بین این دو نهاد علمی باشیم./1307/302/ب1

ارسال نظرات