۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۲۹۷۴۷۴
به یاد آخرین نماز امام حسین؛

نماز ظهر عاشورا در زنجان اقامه شد

خبرگزاری رسا ـ نماز ظهر عاشورا امروز در زنجان به یاد آخرین نماز امام حسین(ع) با حضور پرشور مردم و مسؤولان استانی به امامت امام جمعه زنجان اقامه شد.
نماز ظهر عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، نماز ظهر عاشورا امروز در زنجان به یاد آخرین نماز امام حسین (ع) در صحرای کربلا با حضور پرشور و با شکوه مردم و مسؤولان استانی در میدان انقلاب زنجان و به امامت نماینده ولی فقیه در این شهر اقامه شد.

 

مردم زنجان امسال نیز مانند سنوات گذشته با تأسی از امام حسین(ع) عزاداری های روز عاشورای خود را به محض شنیدن صدای اذان نماز ظهر به پایان رسانده و برای اقامه نماز ظهر صفوف را آماده کرده و در محل هایی که از قبل از سوی ستاد اقامه نماز و ستاد نماز جمعه زنجان به همراه سپاه استان آماده کرده بودند، حضور یافتند.

 

استان زنجان چند سالی است که شروع به زمینه سازی و بستر سازی فرهنگی برای برگزاری باشکوه نماز ظهر عاشورا انجام داده و مسؤولان فرهنگی این شهر قصد دارند همانطور که استان زنجان در عزاداری امام حسین(ع) تبدیل به الگویی جهانی شده و نام شهر شور و شعور حسینی را یدک می کشد، در بحث نماز ظهر عاشورا نیز تبدیل به الگویی برای تمام شهرهای کشور شود.

 

گفتنی است؛ افزون بر میدان انقلاب زنجان، در دیگر محل های این شهر نیز همزمان با دیگر شهرستان های این استان، نماز ظهر عاشورا به امامت ائمه جمعه شهرستان ها اقامه شد./949/202/ب1

ارسال نظرات