۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۲۹۷۶۳۳
استاد سطح عالی حوزه علمیه تبریز:

بنی امیه در پی هویت زدایی از ارزش های اسلامی بود

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام بلاغی با بیان این‌که بنی امیه در پی هویت زدایی از ارزش های اسلامی بود، گفت: امام حسین(ع) با پدیده تغییر و تبدیل معروف و منکر مواجه بود و خطر از میان رفتن اسلام ناب محمدی را پیش روی جامعه اسلامی می دید.
هويت ديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درتبریز، حجت الاسلام سید رضی بلاغی، ظهر امروز در جمع عزادارن حسینی تبریز، تغییر و تبدیل منکر و معروف را مورد اشاره قرار داد و گفت: امام حسین(ع) با پدیده تغییر و تبدیل معروف و منکر مواجه بود و خطر از میان رفتن اسلام ناب محمدی را پیش روی جامعه اسلامی می دید.


وی با بیان این‌که قیام حضرت ابا عبدالله(ع) با هدف حفظ ارزش های دینی و احیای سنت نبی مکرم اسلام بود، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای است که ثبات و معروف ماندن معروف بستگی به آن دارد، این فریضه بزرگ نباید مورد غفلت جامعه اسلامی قرار گیرد.


این استاد حوزه علمیه تبریز سلامت معنوی و اخلاقی جامعه را در گرو فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و تأکید کرد: جامعه دینی و اسلامی اگر این فریضه را جدی نگیرد دچار آسیب های جبران ناپذیری خواهد شد، با وجود تهاجم فرهنگی دشمن این مهم غیر قابل انکار است.


وی امر به معروف را صدی در برابر تبدیل ارزش ها به ضد ارزش و نهی از منکر را عامل جلوگیری از نفوذ شیطان در تمام گستره انسانی و شیطانی آن دانست و خاطرنشان کرد: خداوند متعال با ولی قرار دادن مؤمنان بر یکدیگر حق تذکر و دعوت به خیر را برای احاد جامعه اسلامی قرار داد.


حجت الاسلام بلاغی خطر بزرگ توسعه منکر و فراموشی ارزش ها را تحقق منکر تاریخی و تمدنی خواند و ابراز داشت: بنی امیه به دنبال ایجاد یک تحول در جامعه اسلامی بود، بنی امیه می خواست کلمه توحید که معروف بزرگ در اسلام است را دفن کند و به یک تمدن خالی از ماهیت الهی دست زند.


وی دفاع از شریعت اسلام را وظیفه تک تک مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: دفاع از شریعت رسول اسلام در بند عمل و توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، این فریضه ارزشمند حافظ ارزش های دینی و شریعت نبی از دستبرد دشمنان اسلام نال محمدی است.


این استاد حوزه هدف والای امام حسین(ع) را احیای سنت نبوی و امر به معروف دانست و اذعان داشت: امام حسین(ع) با یک حرکت اضمحلالی ارزش های اسلامی روبرو بود، معاویه و اجداد و فرزندانش در یک حرکت ساختار شکنانه، تلاش داشتند جامعه اسلامی و مفاهیم اسلامی را توخالی و بی هویت کنند.


وی فلسفه بزرگ گریه بر امام حسین(ع) و عزاداری را پیوند با سید الشهدا عنوان و تصریح کرد: رسیدن به این فلسفه در گرو حسینی بودن و تمسک به سیره حضرت است، عزادارن لازم است امر به معروف را با تأسی به امام حسین(ع) جدی بگیرند./854/203/ب1

ارسال نظرات