۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۹۷۶۶۹
استاد اخلاق حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

خنثی‌سازی توطئه تحریف نهضت کربلا از سوی امام سجاد/ نظر عالم اهل سنت درباره صحیفه سجادیه

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد، امام سجاد را حافظ انقلاب امام حسین(ع) خواند و گفت: اگر خطبه‌های امام سجاد(ع) و روشنگری حضرت زینب(س) نبود، انقلاب سیدالشهدا(ع) به فراموشی سپرده می‌شد و بنی امیه چهره‌ای حق به جانب می‌گرفت.
علي نظري منفرد

حجت‌الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد، استاد اخلاق حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت ایام عزاداری امام حسین(ع) و شهادت امام سجاد(ع) اظهار داشت: نهضت امام حسین دو رسالت شهادت و ابلاغ پیام قیام تقسیم می‌شود که بخش جهاد و شهادت بر عهده سیدالشهدا(ع) و بخش تبلیغ قیام بر عهده اهل بیت(ع) بود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد ابراز داشت: امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان با فداکاری و شهادتشان، نهضت عاشورا را ایجاد کردند؛ اما بعد از حماسه عاشورا برای رساندن پیام اسلام ناب محمدی(ص) و پیام عزت و ظلم ستیزی عاشورا، رسالت اهل بیت(ع) آغاز شد.

 

وی به رسالت اهل بیت(ع) در پوشش اسارت اشاره کرد و یادآور شد: باید ظلم و جور بنی امیه به گوش مردم می‌رسید؛ از این‌رو امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) با سخت‌ترین مشکلات و به بهترین شکل این پیام را به مردم رساندند.

 

استاد حوزه علمیه قم، امام سجاد را حافظ  انقلاب امام حسین(ع) خواند و تأکید کرد: اگر خطبه‌های امام سجاد(ع) و روشنگری حضرت زینب(س) نبود، انقلاب سیدالشهدا(ع) به فراموشی سپرده می‌شد و بنی امیه چهره‌ای حق به جانب می‌گرفت.

 

وی صحیفه سجادیه را زبور آل محمد(ص) و زیبا سخن گفتن با خدا برشمرد و خاطرنشان کرد: روش سخن گفتن با خداوند در موضوعات مختلف و بیان موضوعات خاص در قالب زیبا در صحیفه سجادیه بیان شده است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم افزود: طنطاوی، عالم سنی مشهور بعد از دیدن صحیفه سجادیه می‌گوید ««وجدتها فوق کلام المخلوق و دون کلام الخالق»، صحیفه سجادیه، پایینتر از کلام خدا و فوق کلام بشر است.

 

وی به شرایط زمان امام سجاد(ع) اشاره کرد و گفت: با خفقان و مظلومیت اهل بیت(ع) در آن شرایط، امام زین العابدین(ع) به کارهای فرهنگی و تربیت شاگرد رو آوردند و مبارزه در قالب دعا را مؤثر دانستند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد افزود: حضرت توانستند شاگردانی همچون ابوحمزه ثمالی را تربیت کرده و زمینه را برای مکتب امام باقر(ع) و معارف تشیع فراهم کنند./908/ت302/س

ارسال نظرات