۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۲۹۷۸۲۱
استاد حوزه علمیه تهران:

دلبستگی به دنیا انسان را از مسیر اهل‌بیت منحرف می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه تهران گفت: در تمام دنیا مسلمانان بسیاری وجود دارد، اما امام زمان(عج) در غیبت به سر می‌برند و ما باید به خودمان مراجعه کنیم که سبب غیبت امام زمان(عج) شده‌ایم و هر دعایی می‌کنیم برای نیازهای دنیوی خودمان است و کمتر برای ظهور امام زمان(عج) دعا می‌کنیم.
حجت الاسلام احمد محلاتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام احمد محلاتی، استاد حوزه علمیه تهران ظهر امروز در امامزاده زبیده‌خاتون قزوین با بیان این‌که اسرار ظهور امام زمان(عج) در کربلا نهفته است گفت: علت غیبت امام زمان(عج) ما هستیم، ما معتقدیم که امام زمان(عج) هست و به وجودش ایمان داریم امام حاضر است اما ظاهر نیست.

 

وی در ادامه افزود: دعای ندبه‌ای که صبح های جمعه می‌خوانیم از امام صادق(ع) به یادگار مانده است امام صادق(ع) بسیار تلاش کرد تا شخصیت امام زمان(عج) را به مردم بشناسانند.

 

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: از امام صادق(ع) سؤال کردند اگر باشید و حضرت حجت ظهور کند چه کار می‌کنید امام صادق(ع) پاسخ داد اگر زنده باشم و مهدی(عج) ظهور کند خادمی و نوکری او را انجام می‌دهم.

 

این کارشناس حوزوی اضافه کرد: امام صادق(ع) بسیار تلاش کردند تا اسرار غیبت امام زمان(عج) را در دعای ندبه بیان کنند، علت خشکی و بی تحرکی زندگی ما به خاطر دوری از امام زمان(عج) است.

 

حجت الاسلام محلاتی اظهار کرد: یکی از اصحاب امام صادق(ع) نقل می‌کند در محضر امام صادق(ع) بودم و صحبت از غیبت امام زمان(عج) شد امام صادق(ع) فرمود یک شباهت بین یوسف نبی و یوسف زهرا وجود دارد و آن این است که برای خطای برادران غیبتی برای یوسف پیش آمد و برای تبدیل غیبت به ظهور باید برادران یوسف توبه می‌کردند.

 

وی تأکید کرد: ما باید زندگی امیرمؤمنان(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را بررسی کنیم و علت تنها شدن آنها را پیدا کنیم.

 

این کارشناس حوزوی اضافه کرد: در زمان امام حسین(ع) شیعه و مسلمان بسیار بود، اما امام حسین(ع) به دست نمازخوان‌ها کشته شد و کسی یاری ایشان را نکرد.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این‌که امروز هم مسلمانان و شیعیان بسیار هستند، تصریح کرد: در تمام دنیا مسلمانان بسیاری وجود دارد، اما امام زمان(عج) در غیبت به سر می‌برند و ما باید به خودمان مراجعه کنیم که باعث غیبت امام زمان(عج) شده‌ایم و هر دعایی می‌کنیم برای نیازهای دنیوی خودمان است و کمتر برای ظهور امام زمان(عج) دعا می‌کنیم.

 

حجت‌الاسلام محلاتی بیان کرد: تا از خواب غفلت بیدار نشویم، امام زمان(عج) ظهور نمی‌کنند و ما باید با اصلاح کارها و رفتار خود زمینه ظهور ایشان را فراهم کنیم.

 

وی با بیان این‌که امام حسین(ع) 7 مرتبه درخواست یاری کردند، خاطرنشان کرد: کسی در روز عاشورا امام حسین(ع) را یاری نکرد و کسانی که نامه دعوت برای امام حسین(ع) نوشته بودند نقاب بر چهره زده و در صف دشمنان قرار گرفتند و خود را برای قتل امام حسین(ع) آماده کرده بودند ما هم ظهور امکام زمان را آرزو می‌کنیم اما با نگاه به ماهواره و ورود در فضای مجازی نقاب بر چهره می‌زنیم.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به حدیثی از امام زمان(عج) اظهار کرد: من مجبورم در زمان غیبت صبر کنم اما شما با گریه و خواندن دعای ندبه برای ظهورم دعا کنید، بنی اسراییل آرام ننشستند و با گریه و توبه حضرت موسی(ع) را خداوند طلب کردند ما هم باید دعا کنیم تا غیبت امام به پایان برسد.

 

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: زمانی که امام زمان(عج) ظهور کند، بسیاری از افراد می‌گویند او یک دین جدید با خود آورده است، در حالی که امام زمان(عج) با سیره جدش حکومت می‌کند و اسلام او با اسلامی که ما داریم متفاوت است./838/202/ب2

ارسال نظرات