۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۲۹۸۶۰۴
دبیر جشنواره علامه حلی مازندران:

تقویت پژوهش در حوزه نیازمند خروج از جمود و خمودگی است

خبرگزاری رسا ـ دبیر جشنواره استانی علامه حلی مازندران با اشاره به این که متأسفانه تکلیف پژوهش در بین مدارس علمیه ما به صورت دقیق مشخص نیست، گفت: باید وضعیت پژوهش در مدارس علمیه از این جمود و خمودگی خارج شود تا شاهد رشد و تقویت آن باشیم.
دبير جشنواره علامه حلي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام محمد صادق سلیمانی، دبیر جشنواره استانی علامه حلی مازندران امروز در نشست مدیران مدارس علمیه استان در قائمشهر با اشاره به میزبانی مازندران از نخستین جشنواره استانی علامه حلی، گفت: باید جشنواره در شأن و جایگاه حوزه علمیه مازندران را میزبانی کنیم.

 

وی با اشاره به این‌که تاکنون هفت دوره جشنواره علامه حلی در کشور برگزار شده است، افزود: امسال هشتمین دوره جشنواره استانی علامه حلی به صورت استانی در مازندران برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که سال گذشته 418 اثر از مازندران به جشنواره علامه حلی ارسال شد، خاطرنشان کرد: از این تعداد 146 اثر مربوط به حوزه علمیه برادران بوده است.

 

دبیر جشنواره استانی علامه حلی مازندران با اشاره به این که متأسفانه تکلیف پژوهش در بین مدارس علمیه ما به صورت دقیق مشخص نیست، تصریح کرد: باید وضعیت پژوهش در مدارس علمیه از این جمود و خمودگی خارج شود تا شاهد رشد و تقویت آن باشیم.

 

حجت الاسلام سلیمانی گفت: جشنواره علامه حلی در جهت شناسایی استعدادهای پژوهشی و همچنین رونق فعالیت های پژوهشی در مدارس علمیه برگزار خواهد شد. 

 

دبیر جشنواره علامه حلی در مازندران هدف از برگزاری این جشنواره را استعداد سنجی و تقویت ظرفیت های علمی طلاب دانست و خاطرنشان کرد: طلاب جوان با ارائه مقالات و آثار مکتوب خود جرأت قلم زدن را در خود تقویت می کند و شرکت در این جشنواره ها فرصت خوبی برای بالا بردن توان علمی و نگارشی برای طلاب است. 

 

حجت الاسلام سلیمانی با تأکید به این مطلب که فعالیت های علمی پژوهشی باید از حاشیه به متن حوزه‌های علمیه وارد شود، افزود: مشارکت اساتید در امور پژوهشی گامی مؤثر در جهت تشویق طلاب به این امر است که باید به آن پرداخته شود. 

 

دبیر جشنواره علامه حلی در مازندران علوم انسانی را دارای ظرفیت بالایی برشمرد و با تأکید به عدم غفلت از معارف اهل بیت (ع) در امر پژوهش خاطرنشان کرد: پویایی در عرصه علوم انسانی مرهون معارف اهل بیت (ع) است.

 

وی با تأکید بر این که گسترش مرزهای علم مبتنی بر بالابردن سطح پژوهش‌ها افزود: عدم ایستابودن در باب علم و تأکید بر اجتهاد پویا یک اصل اساسی در حوزه های علمیه است که نباید از آن غافل بود.

 

حجت الاسلام سلیمانی کمبود تولید و نوآوری را یکی از آفت‌های بزرگ در عرصه پژوهش دانست و با مذموم دانستن ارائه مقالات تکراری و کپی شده، پرداختن به نیازهای روز را مهم ترین عامل در تقویت جنبش نرم افزاری برشمرد./950/203/ب2

ارسال نظرات