۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲
کد خبر: ۲۹۹۰۰۲
مدیرعامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی خبرداد؛

انتشار 13 میلیون جلد کتاب از سوی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با بیان این که تاکنون حدود 13میلیون جلد کتاب از سوی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی منتشر شده است، گفت: در سال 94 از سوی بنیاد پژوهش ها تاکنون 140 عنوان کتاب منتشر شده است.
حجت الاسلام شريعتي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیین رونمایی از کتاب« نسب شناسان مسلمان» با حضور حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی و حجت الاسلام شریعتی تبار، مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی شب گذشته نهم آبان در هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب ناشران ایران در مشهد در سرای اهل قلم برگزار شد.

 

حجت الاسلام شریعتی تبار مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، در این مراسم اظهار داشت: تاکنون حدود 13میلیون جلد کتاب از سوی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی منتشر شده است.

 

وی با بیان این که 18 گروه پژوهشی در این بنیاد مشغول به فعالیت هستند، افزود:در سال 94 از سوی بنیاد پژوهش ها تاکنون 140 عنوان کتاب منتشر شده است.

 

مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با بیان این که در رویکرد جدید بنیاد پژوهش ها توجه به نیازهای روز، اولویت های فرهنگی در حوزه سیاسی، سبک زندگی و پاسخ گویی به شبهات توجه خاصی می شود، بیان داشت: در کنار فعالیت های اساسی و مهمی که بنیاد انجام می دهد در واقع فرصت نمایشگاه کتاب هم زمینه ای برای احیای امر امام رضا(ع) است.

 

وی ادامه داد: در واقع کتاب های فاخر و ارشمند و با ادبیات خوب منعکس کننده فرهنگ ناب اسلامی هستند و بایستی در حوزه رضوی یک گروه شاخص و ممتاز داشته باشیم که با عنوان امام رضا پژوهی فعالیت کنند.

 

فعالیت های گروه امام رضا پژوهی

حجت الاسلام شریعتی تبار درباره فعالیت های این گروه امام رضا پژوهی گفت: در واقع این گروه بایستی همه فعالیت ها را در حوزه رضوی رصد کند و در همه عرصه ها مربوط به کلام، سیره، روش، زیارت و جغرافیایی وارد بشود و رصد این حوزه ها را برعهده بگیرد.

 

مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی افزود: متأسفانه در حال حاضر شاهد افت مطالعه کتاب در کشور هستیم و این برای کشوری که بزرگترین معجزه اش کتاب قرآن است یک ضعف است.

 

وی اظهار کرد: برای این که سرانه مطالعه را در کشور افزایش دهیم می توان با قیمت ارزان کتاب را در اختیار اهل مطالعه قرار داد.

 

حجت الاسلام مرتضی شوشتری، نوسنده کتاب« نسب شناسان مسلمان» در ادامه درباره این کتاب گفت: این کتاب تاریخی از علم انساب است.

 

وی با بیان این که کتاب« نسب شناسان مسلمان» به ذریه فاطمه زهرا(س) مربوط است، افزود: هدف از انتشار این کتاب دمیدن روح اعتماد به نفس در ملت اسلامی است.

 

گفتنی است، کتاب« نسب شناسان مسلمان» نوشته حجت الاسلام مرتضی شوشتری برگزیده دوازدهمین دوره انتخاب کتاب سال خراسان رضوی است./934/202/ب3

ارسال نظرات