۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۹۹۴۲۹

بزرگداشت امامزاده علی‌ بن حمزه و آیت‌الله علوی در شیراز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه روحانیت شیراز گفت: بزرگداشت سالروز شهادت حضرت علی ابن حمزه(ع) و آیت‌الله سیدمحمود علوی 14 آبان‌ماه در شیراز برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام رضوي اردکاني
به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت‌الاسلام سیدابوفاضل رضوی‌اردکانی، امام جمعه موقت شیراز در جمع خبرنگاران از برگزاری همایش بزرگداشت سالروز شهادت حضرت علی‌ابن حمزه(ع) و آیت‌الله سیدمحمود علوی در شیراز خبر داد و گفت: این همایش در حرم حضرت علی‌بن حمزه(ع) برگزار می‌شود.
 
وی اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی‌ها آیات ایمانی، دستغیب و حائری سخنرانان این همایش خواهند بود.
 
امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه بزرگداشت آیت‌الله علوی در ادامه سلسله برنامه‌های بزرگداشت شخصیت‌های علمی و فقها و چهره‌های ماندگار مدفون در صحن حرم علی‌ابن‌حمزه(ع)، برگزار می‌شود، گفت: از سال 92 تاکنون این سلسله همایش‌ها پایه‌ریزی شده و برگزار می‌شود.
 
حجت‌الاسلام رضوی‌اردکانی رویکرد برگزار کنندگان این همایش را معرفی شخصیت‌های مبرز به جامعه و تکریم آنان به ‌عنوان پرچم‌داران میراث فرهنگی جامعه عنوان کرد و افزود: نسل جوان باید با چهره‌های علمی و شخصیت‌های برجسته روحانی، فرهنگی و تأثیرگذار آشنا شوند.
 
وی همچنین در معرفی حضرت علی‌ بن حمزه، به فضایل این امامزاده واجب‌التکریم اشاره و خاطرنشان کرد: حضرت علی‌ بن حمزه(ع) برادر حضرت امام‌رضا(ع) که در حدود سن 30 سالگی به شهادت رسیده و بر اساس مستندات تاریخی فاصله بین قیام حضرت احمدابن موسی(ع) و شهادت حضرت علی‌ بن حمزه (ع) 17 سال است.
 
وی از مستندات تاریخی فراوان دال بر وجود آرامگاه این امام‌زاده در شیراز خبر داد و گفت: پیکر مطهر ایشان همچون جد بزرگوارشان، حضرت سیدالشهدا(ع)، بی‌سر به خاک سپرده شده است.
 
رضوی ‌اردکانی با یادآوری اینکه جایگاه حضرت علی‌ابن حمزه(ع) بین مردم شیراز، ویژه‌ است، گفت: مزار بسیاری از بزرگان علمی، دینی و فرهنگی استان فارس و شیراز در صحن حرم این بزرگوار قرار دارد./839/203/ب2
ارسال نظرات