۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۳۰۱۰۷۷
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

تهیه و تدوین شناسنامه تبلیغی برای شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری ضروری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که تهیه و تدوین شناسنامه تبلیغی برای هر شهرستان استان چهارمحال و بختیاری ضروری است، گفت: وقتی شناسنامه تبلیغی برای هر شهرستان تعریف شود، متناسب با آن نیازها، نقاط قوت، داشته ها و کمبودها مشخص می شود.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام‌ والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در نشست شورای تبلیغ این استان، با تأکید بر این که تبلیغ ارزش های اسلامی در جامعه از مهم ترین نیازها است، تصریح کرد: باید بکوشیم که از ظرفیت و پتانسیل اساتید حوزه های علمیه در مساجد شهرستان های استان بیشتر استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به این که باید در بحث تبلیغ، منطقه بندی شهرستانی صورت گیرد و آسیب ها متناسب با هر منطقه شناسایی شود، ابراز داشت: یکی از آسیب های بحث تبلیغ این است که آسیب ها متناسب با هر منطقه شناسایی نمی شوند که این یک ضعف است؛ بنابراین باید آسیب ها شناسایی و متناسب با ظرفیت های هر شهرستانی برای رفع آن برنامه ریزی صورت گیرد.

 

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که در بحث تبلیغ باید از موازی کاری در فعالیت ها به شدت خودداری شود، گفت: در ایام کوتاه مدت می طلبد که همه نهادهای تبلیغی با هم همکاری مستمر داشته باشند تا از موازی کاری که آفت کارهای تبلیغی و فرهنگی است، پرهیز شود.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که همه شهرستان های این استان باید دارای یک شناسنامه تبلیغی کامل باشند و این از نیازهای امروز امور تبلیغی استان است، خاطرنشان کرد: وقتی شناسنامه تبلیغی برای هر شهرستان تعریف شود، متناسب با آن نیازها، نقاط قوت، داشته ها و کمبودها مشخص می شود و در این شرایط است که می توان برنامه ریزی صحیح انجام داد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که باید شوق تبلیغ در طلبه های در حال تحصیل حوزه های علمیه گسترش یابد، ابراز داشت: یکی از راه های سوق دادن طلاب به سمت بحث تبلیغ، برگزاری دوره های متمرکز آموزشی همچون فن خطابه برای آن ها است که شورای تبلیغ باید به شدت پیگیر این مهم باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، تشکیل اتاق فکر استانی برای امر تبلیغ را ضروری دانست و افزود: باید بر گسترش و برنامه ریزی امور تبلیغی در استان از همه ظرفیت ها استفاده کنیم و این نیازمند هم فکری و استفاده از تجربیات همدیگر است.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که ساخت خانه عالم نقش بسیار مهمی در امور تبلیغی دارد، گفت: متولی خانه های عالم سازمان تبلیغات است؛ بنابراین باید در اسرع وقت بانک جامعی خانه های عالم استان تهیه و در قالب آن همه کاستی ها و  کمبودها مشخص شود./9457/202/ب1

ارسال نظرات