۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۳۰۱۱۵۹
استاد حوزه علمیه قم:

امام سجاد با دعاهای خود زمینه احیای جایگاه امامت را فراهم کردند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام سجاد(ع) در قالب دعا ریزترین ویژگی‌های نظام اسلامی را برای مردمان آینده و زمان خود تبیین کردند، گفت: امام سجاد(ع) با دعاهای خود زمینه احیای مقام امامت را در نظام اسلامی فراهم کردند.
امام سجاد(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم امامی فر ظهر امروز در رواق حضرت خدیجه(س) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه ریزترین معارف و احکام دینی و حقوقی را می‌توان در قالب دعاهای امام سجاد(ع) جست و جو کرد، گفت: امام سجاد(ع) از طریق این دعاها تکالیف و حقوق مردم را برای آن‌ها طبق نظر رسول خدا(ص) تبیین کردند.

 

وی افزود: امام سجاد(ع) در قالب پند و موعظه به مردم زمان خود مسیر درست هدایت را نشان دادند و در قالب تبلیغات فرهنگی یعنی همان دعا به جنگ دشمن و مقابله با تهاجم فرهنگی بنی امیه رفتند.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: امام سجاد(ع) پس از واقعه کربلا و افشاگری های گسترده علیه حکومت یزید زمانی که مجبور شدند تحت حکومت خفقان آور بنی امیه خانه نشینی اختیار کنند با خرید برده، تربیت و آزاد کردن این بردگان رسالت تربیتی خود را در قبال مردم انجام دادند.

 

خانم امامی فر ادامه داد: حضرت در قالب پند و موعظه همواره به مردم زمان خود گوشزد می‌کردند که در قیامت در مورد کسی که به عنوان رهبر و امام خود انتخاب کردید مورد پرسش قرار خواهید گرفت به همین دلیل در انتخاب امام و پیشوا دقت کنید؛ امام سجاد(ع) از این طریق امام و رهبر راستین را به مردم معرفی کرده و ویژگی‌های حکومت اسلامی را برای آن‌ها تبیین کردند.

 

وی با بیان‌ این که نهضت علمی امام باقر و امام صادق(ع) هم با مقدمات امام سجاد(ع) و خریداری بردگان و آزاد کردن آن‌ها آغاز شد، گفت: اگر تلاش‌های امام سجاد(ع) و نهضت عاشورا نبود فضای کافی برای امام باقر(ع) و امام صادق(ع) فراهم نمی‌شد تا بتوانند به صورت گسترده معارف و حقایق ناب محمدی را برای همگان مطرح کنند.

 

خانم امامی فر یادآور شد: ما هم باید در جایی که نمی‌توانیم به شیوه مستقیم اطرافیان و نزدیکان خود را هدایت کنیم در قالب دعا و معارف دعا حقایق را برای آن‌ها معرفی کرده و از خداوند بخواهیم آن‌ها را هدایت کند امام متأسفانه ما امروزه از اثرات مثبت دعا در زندگی خود غافل شده و تصور می‌کنیم چون خداوند از خواسته‌ها و حوائج ما خبر دارد نیاز به دعا نیست در حالی که دعا مقام معرفتی و دنیوی انسان را ارتقا می دهد./968/پ202/ف

ارسال نظرات