۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۳۰۱۲۸۸
آیت الله نمازی:

آینده جهان از آنِ اسلام است

خبرگزاری رسا ‌ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: جبهه کفر، صهیونیست ها، اروپایی ها و آمریکایی‌ها بی خود خودشان را به زحمت می اندازند چون آینده جهان از اسلام است و این وعده و اراده تکوینی و تخلف ناپذیر خداوند سبحان است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی‌فقیه در کاشان دوشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا در دویست و هشتاد و نهمین جلسه تفسیر قرآن در مسجد حضرت قائم(عج) در تفسیر و ترجمه آیات 26 و 27 سوره مبارکه آل عمران، گفت: این دو یه از آیات بسیار برجسته است که در ترجمه این آیه امر و فرمان خداوند به پیامبر اکرم است که به پیامبر می گوید ای صاحب مُلک و صاحب سلطنت بگو خدا کسی است که به هرکه بخواهد سلطلنت می دهد و از هرکسی بخواهد سلطنت را می گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه اگر تاریخ را مرور کنید افرادی که خدایی و عزیز بودند بودند گذر ایام و زمان نتوانست آنها را محو و فراموش کند یاد آور شد: شهدا از جمله افراد عزیز نزد خدا هستند و امروز آغاز نام آوری شهدا بعد از گذشت سال ها از شهادت آنها است.

 

به گفته وی، عزت و ذلت  انسان دست خدا است و هرکس بخواهد عزیز و باشد باید رابطه اش باخدا درست باشد و برای کمک و کسب رای مردم آدرس را اشتباه نرود و به سراغ فرد و گروه و جناح نرود.

 

آیت الله نمازی گفت: خاندان بنی العباس و بنی امیه خیلی تلاش کردند اثری از کربلا نباشد اما شهدای کربلا بعد از گذشت بیش از 1400 سال از شهادت آنها به گونه ای است نه تنها در عراق و آسیا و آفریقا بلکه تمام جهان یکصد حسین را فریاد می زنند.

 

وی با اشاره به این که عزت شهدا از خدا است و هرکس عزت می خواهد آدرس را اشتباهی نرود و مستقیم به در خانه خدا برود گفت: اگر کسی عبد و مُرید و بنده خدا شد، خدا هرآنچه را که نیز داشته باشد به او می دهد چون عزت و ذلت به دست خدا است.

 

خیر و برکت در دست و انحصار خداست  

آیت الله نمازی گفت: خیر و برکت در دست خدا و در انحصار خداست  و بر هرکاری که انسان اراده کند و برای انسان مصلحت باشد برایش آسان می کند و قدرت خداوند را می توان وارد کردن شب به روز و برعکس آن در واردکردن روز به شب دید و خداوند کسی است که زنده را از مرده خارج می کند و مرده را از زنده خارج می کند.

 

وی با اشاره به اینکه میت به معنای کافر است گفت: یکی از کارهایی که خداوند انجام می دهد از پشت و صلب انسان کافر یک بچه مسلمان مسلمان حزب اللهی دو آتشه به وجود می آورد.

 

به گفته وی بر عکس آن نیز از  پشت و صلب یک انسان مومن و متدین یک انسان کافر به وجود می آورد، پدر مومن و متقی و پرهیزکار و اهل دین و تقوا و مجاهد و فی سبیل الله اما فرزندش کمونیست و ضد انقلاب می شود که نمونه آن را در انقلاب تجربه شد.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: رزق و روزی انسان ها نیز دست خدا است و آنهایی که موحد هستند و خدا را به درستی شناختند هیچ موقع غصه رزق و روزی را نمی خورند و هیچ وقت نگران روزی خود نیستند ضمن اینکه در روایت است که خداوند رزق را مانند قطرات باران از آسمان نازل می کند و هرکسی به سهم خودش می رسد اما باید مراقب باشد تا از مسیر صحیح رزق و روزی را تحصیل کرد.

 

آیت نمازی با اشاره به چگونگی و مکان و مناسبت نزول این آیات گفت: مرحوم امین الاسلام صاحب تفسیر مجمع البیان در باره شأن نزول این دو آیه می فرماید موقعی که پیامبر اکرم مکه را فتح کرد، در جنگ خندق همه گروه ها و مشرکین و یهود و نصاری برای انجام عملیات نظامی بر علیه مسلمان متحد شدند.

 

وی افزود: پیامبر مطلع شد و برای پیشگیری و پدافند کردن حمله نظامی دشمن مشورت کرد و سلمان فارسی به پیامبر گفت در ایران ما بر ای حفاظت از شهرها دورتا دور آن را خندق حفر می کنند، از این رو پیامبر دستور داد تدبیر و پیشنهاد سلمان را انجام دهند و هر قسمتی را برعهده یک عده از اصحاب گذاشت و یک بخشی از آن را برعهده سلمان فارسی و چند نفر دیگر گذاشت و مشغول کار شدند و کلنگ آنها به سنگ سختی خورد و شکست، بنابراین از پیامبر تدبیر خواستند و پیامبر خودش شروع کرد به حفر خندق  و با نخستین ضربه برق عجیبی جهیدن گرفت به طوری که پیامبر تکبیرگفت و اصحاب نیز تکبیر گفتند.

 

در اسلام چیزی به نام کف زدن نداریم

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امروز نیز در برخی از جلسات و محافل و جشن ها و جلسات رسمی برای مسؤولانی که سخنرانی می کنند کف می زنند گفت: این کف زدن را از کجا آورده اند، کف زدن از جاهلیت قبل از اسلام است و در اسلام کف زدن نداریم  چرا که یاران امیرمومنان و پیامبر اکرم هرگاه اتفاق شگفت و معجزه ای را می دیدند کف نمی زدند بلکه تکبیر می‌گفتند.  

 

آیت الله نمازی ادامه داد: پیامبر فرمود جبرئیل در برق اول فارس را به من نشان داد که پیامش این است که در آینده سپاه اسلام فارس را فتح خواهد کرد، از این رو کلنگ دوم را زد برق دیگری متصاعد شد، پیامبر و اصحاب تکبیر گفتند و پیامبر گفت در آینده سپاه اسلام روم را که اروپا امروز است فتح خواهد کرد و پیامبر ضربه سوم را زد و جرقه دیگری فضا را روشن کرد، پیامبر گفت پیام این برق این است که در آینده سرزمین صنعا که یمن امروز است به دست سپاهیان اسلام فتح خواهد شد.

 

وی افزود: بعد از این وقایع مشرکین به پیامبر طعنه زدند که پیامبر مکه و مدینه را فتح کرده است و حالا هم به فکر فارس و عجم و روم و صنعا است، از این رو بعد از این طعنه مشرکین خداوند آیه قُلِ اللَّهُمَّ مَالِکَ الْمُلْکِ تُؤْتِی الْمُلْکَ مَن تَشَاء وَتَنزِعُ الْمُلْکَ مِمَّن تَشَاء وَتُعِزُّ مَن تَشَاء وَتُذِلُّ مَن تَشَاء بِیَدِکَ الْخَیْرُ إِنَّکَ عَلَىَ کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ  را نازل کرد و پیام پیشرفت اسلام را در جنگ خندق جبرئیل به پیامبر و مسلمانان ابلاغ کرد.

 

آینده از آن جهان از اسلام است

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: جبهه کفر و صهیونیست ها اروپایی ها و آمریکایی‌ها بی خود خودشان را به زحمت می اندازند چون آینده جهان از اسلام است و این وعده و اراده تکوینی و تخلف ناپذیر خداوند سبحان است.

 

آیت الله نمازی گفت: تفاوت بین اراده تکوینی و اراده تشریعی خدا این است که در اراده تشریعی عبد مختار است که واجبات الهی را انجام دهد و یا ندهد  اما در اراده تکوینی تصرف در طبیعت و اراده تکوینی خداوند سبحان تخلف بردار نیست.

 

وی افزود: همه چیز اسلام از صدر تا ذیلش با هم گره و پیوند خورده است و اسلام یک پروژه واحدی است که از 1400 سال قبل آغاز شده و پایان اش معلوم نیست و زمان ظهور امام زمان است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به تفسیر آیه و واژه مُلک گفت: مُلک به معنای سلطنت و زمامداری و حکومت است که بر دو قسم است یکی مُلک تکوینی و دیگری مُلک تشریعی که مُلک تکوینی یک گروه و حزب و دسته ای است که مقدمات کودتایی  را دردولت ها و ملت فراهم و با کودتای دولتی را که در قدرت است بازداشت و خود جایگزین آن می شوند که این مُلک تکوینی است که به زور گرفته شده است مانند حکومت های بنی امیه و بن العباس و ادامه پیدا کرد تا امروز که دولت مردانی‌که حکومت دارند اما حکومت آنها باطل است و براساس عدل نیست و براساس ظلم و ستم است و چون مُلک تکوینی است و ممکن است به دست انسان های ظالم باشد.

 

وی یاد آور شد: مُلک تشریعی، مُلک و سلطنتی است که از سوی خدای سبحان امضاء شده است و آن مُلک از پیامبر اکرم تا امام زمان است،  لذا در روایت است یکی از امام زمان سؤوال می کند پس چگونه حکومت دست بنی امیه و بن العباس است حضرت فرمود،  این مُلک،مُلک تکوینی است در حالی که مُلک ما تشریعی است، خداوند سلطلنت و هدایت امت اسلام را برای ما قانونگذاری و تشریع کرده است اما ظالمین لباس سلطنت را از تن ما خارج و غصب کردند و اینها غاصب هستند اما سلطنت و مُلک از ما است.

 

وی افزود: مرحوم علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان روایات متعددی را درتوضیح این دو آیه بیان کرده است، از کتاب کافی نقل می کند خدمت امام صادق گفتند این آیه  مگر اینگونه نیست که سلطنت خدا به بنی امیه داده است، پیامبر گفت این اشتباه است، خداوند سلطنت را برای ما تشریع کرده است اما بنی امیه آن را غصب کردند، از این رو در ثقیفه بعد از رحلت پیامبر اکرم کمیسیون کارشناسی و انتخاب رهبر و شورای رهبری گذاشتند و گفتند امیرمومنان جوان است با اینکه حکومت از امیرمومنان است اما فرد دیگری را به جای امیرمومنان آوردند.

 

هیچ کسی از دنیا نمی رود مگر این که تمام رزق و روزی خود مصرف کرده باشد

نماینده ولی فقیه در کاشان در مورد رزق و روزی نیز گفت: امام باقر(ع) از پیامبر اکرم(ص) نقل می کند حضرت در حج الوداع  گفت، جبرئیل در من انشاء و القاء کرد هیچ کسی از دنیا نمی رود مگر این که تمام رزق و روزی خود مصرف کرده باشد، این معنی‌که انسان ها نگران رزق نباشند، رزق انسان ها تعیین شده است و سهمیه اش مشخص است، در تحصیل مال تقوای خدا را رعایت کنید و حلال و حرام را قاطی نکنید،  لقمه حرام به اولاد و همسر ندهید چون روایت است کسانی که هلال و حرام را رعایت نکردند همسر و اولاد آنها از او در محضر خدا شکایت می‌کنند.

 

آیت الله نمازی گفت: برای جستجو کردن و تحصیل مال مراقب باشید تاطلب کردن رزق، شما را ودار نکند از راه حرام مالی را تحصیل کنید.

 

وی یاد آور شد: امیرمومنان در نهج البلاغه می گوید، دو رزق داریم، یک رزق و روزی که انسان به دنبال آن است تا به دست بیاورد اما یک نوع رزق دیگر است که بدون اطلاع شما به دنبال شما می آید، از این رو غصه روزی را نخورید که خداوند رزق هر روز را برای شما مشخص کرده است.

 

آیت الله نمازی افزود: پیامبر اکرم گفت، رزق از آسمان به سوی زمین به عدد قطرات باران واصل می شود، خدا رزق و روزی را می فرستد و سهم رزق و روزی هر کسی مشخص و تعیین شده است اما خداوند یک بخشی دارد که مافوق قانون است و بخش ویژه است که آن را برای بندگان خاص خودش کنار گذاشته است./1307/201/ب1

ارسال نظرات