۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۳۰۱۷۹۶
استاد حوزه علمیه قم:

حجاب ضامن توسعه و مبدأ پیشرفت تمدن بشری است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه حجاب و عفاف موجب افزایش تمرکز حواس در میان مردم به‌ ویژه در میان نسل جوان می‌شود، گفت: حجاب ضامن توسعه و پیشرفت تمدن انسانی است و فرهنگ بشری را در برابر نفوذ دشمنان بیمه می‌کند.
حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم مؤمنی حبیب آبادی امشب در رواق حضرت خدیجه(س) حرم حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار داشت: اگر تاریخ تمدن بشر را بررسی کنیم خواهیم دید تمدن‌هایی که غرق لذت‌های جنسی بوده‌اند نتوانسته اند پیشرفت چندانی داشته باشند و در جاهلیت محض بوده اند که امت جاهلی عربستان و تمدن غربی از نمونه آن‌ است.

 

وی افزود: این تمدن‌ها به این دلیل که درگیر شهوات بودند نتوانستند تمرکز حواس داشته و سهم چندانی در پیشرفت تمدن بشری داشته باشند.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر تاریخ بعد از اسلام عربستان را مطالعه کنیم می‌بینیم زمانی که حریم ها در میان زنان و مردان ایجاد شده و زنان به حجاب و عفاف پایبند شدند تمدن عرب توانست در مدت کوتاهی به اوج پیشرفت و توسعه دست یابد.

 

خانم مؤمنی حبیب آبادی اظهار کرد: پوشش و حجاب نظام ولایی و اسلامی را در برابر توطئه های دشمنان بیمه می‌کند در حالی که بی حجابی زمینه‌ساز نفوذ دشمن به داخل یک نظام بوده و در دراز مدت دشمن از طریق تغییر نوع پوشش، اعتقادات مردم را تغییر داده و فرهنگ آن‌ها را نابود کرده و بر آن‌ها مسلط می شود.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروزه عده زیادی از بانوان چادر به سر کرده ولی در زیر چادر پوشش آن‌ها چسبان و نامناسب است، گفت: نام این نوع پوشش را نمی‌توان حجاب گذاشت زیرا اگر در اثر یک اتفاق چادر کنار برود اندام زن برای نامحرم نمایان شده و مفسده ایجاد می کند.

 

خانم حبیب آبادی ادامه داد: همچنین پوشیدن مانتوهای نیم تنه، روسری های رنگی و نازک و شلوارهای چسبان و بدن نما حجاب نیست و عده‌ای می‌خواهند با پوشیدن این لباس‌ها بگویند حجاب دارند که باید گفت این‌ها حجاب نبوده و تفاوتی با برهنگی نداشته و مفسده انگیز است.

 

وی از مشخصه های حجاب را پوشش تمام بدن عنوان کرد، یادآور شد: حجاب نوع پوششی است که تمام قسمت‌های بدن زن به جز گردی صورت، دست‌ها تا مچ و پاها را به صورت کامل بپوشاند و اندام زن را محو کند بنابراین هر گونه پوششی که این ویژگی‌ها را ندارد نمی‌توان نام حجاب را برآن گذاشت./968/پ202/ف

ارسال نظرات