۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۳۰۲۷۳۷
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی:

مدرسه معارف اسلامی جایگاهی برای تبیین امور دینی دانش آموزان است

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مدرسه معارف اسلامی جایگاهی برای تبیین دین برای افرادی است که در عالی ترین زمان از نظر روحی و جسمی قرار دارند.
معاون آموزشي و پژوهشي سازمان تبليغات اسلامي در جمع دانش آموزان مدرسه معارف فارسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام سید جواد موسوی هوایی، معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی، شامگاه یک شنبه، 24 آبان ماه، در دبیرستان دخترانه صدرای فارسان گفت: تمام انبیا و ائمه معصومان(ع) چهار وظیفه را در زندگی خود دنبال می کردند که هر کس می خواهد در صراط مستقیم قرار گرفته و عاقبت بخیر شود و دیگران را هم در این مسیر قرار دهد، باید در این چهار محور قرار گیرد.

 

وی نخستین وظیفه پیامبران و ائمه معصومان(ع) را تبیین دین خدا برای مردم برشمرد و گفت: یکی از نکات بسیار مهم در تأسیس رشته علوم و معارف اسلامی و یکی از نقاط تأثیرگذار در کشور ما تبیین دین برای مردم است.

 

حجت الاسلام موسوی هوایی گفت: مدرسه معارف اسلامی جایگاهی برای تبیین دین برای افرادی است که در عالی ترین زمان از نظر روحی و جسمی قرار دارند.

 

وی با تقسیم بندی معارف دین به چهار دسته مسائل اعتقادی، اخلاقی، احکام و سیاسی و اجتماعی گفت: تمام این مسائل تحت نظر دین است و هر کس در هر جا و مکان باید به اندازه سعه وجودی خودش در نشر معارف کمک کند.

 

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی، دومین وظیفه اولیای الهی را عمل به احکام دین برشمرد و گفت: اهل بیت(ع) اهل عمل بودند و به مجموعه دین عمل می کردند.

 

این مقام مسؤول، تبلیغ سراسری و عمومی دین را یکی دیگر از برنامه های انبیا و اولیای دین برشمرد و تربیت شاگرد را تبلیغ اختصاصی دانست که همه معصومین(ع) بر این امر اهتمام داشته اند.

 

حجت الاسلام موسوی هوایی، حاکمیت دین در جامعه را چهارمین برنامه پیامبران دانست و گفت: تمام تلاش اهل بیت حاکمیت دین در جامعه بوده است.

 

وی با بیان این که این انقلاب به برکت خون شهدا و ایثار گری ها و فداکاری های ایثارگران تشکیل شده است، گفت: هر طور که می توانیم اگرچه با یک کلمه حرف زدن باید این نظام اسلامی را حفظ کنیم و این بالاترین تکلیف ماست.

 

حجت الاسلام موسوی هوایی با بیان این که همه انبیای الهی منتظر چنین نظام الهی بودند و قیام امام حسین(ع) هم برای تشکیل آن بود، گفت: به یقین امروزه بالاترین خیر حفظ نظام اسلامی است.

 

وی با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی تشکیل شده است برای این که همه دین را پیاده کنیم، گفت: باید همه کمک کنیم این اتفاق بیفتد و در واقع زمینه سازی برای ظهور شود.

 

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مدارس معارف اسلامی بر روی این چهار مبنا کار می‌ کنند و راهشان راه اهل بیت(ع) است.

 

وی دانش آموز پروری و نخبه پروری را یکی از اهداف مدارس معارف اسلامی برشمرد و گفت: این همان کاری است که اهل بیت(ع) آن را دنبال می کردند.

 

گفتنی است در این دیدار معاون مجلس و امور استان ها و مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی نیز حضور داشتند./9457/202/ب1

ارسال نظرات