۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۳۰۲۷۴۰
28 آبان ماه؛

مراسم پانزدهمین سالگرد رحلت آیت الله برهانی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شیخ جونی برهانی از سال 1345 شاگردان و مریدان وارسته ای تربیت کرده و سرانجام در بیست و ششم آبان سال 1379 روح ملکوتی اش به سوی حضرت حق پرواز کرد و مزار آن عارف ربانی در جوار آستان مقدس امام زاده ابراهیم (ع) آمل قرار دارد.
آيت الله برهاني آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، آیت الله شیخ جونی برهانی آملی در سال 1307 در محله قدیمی اسپه کلا آمل در منزل یکی از روحانیان جلیل القدر به نام ملا موسی از معتمدان شهر آمل و رینه لاریجان که کراماتی از ایشان نقل شده دیده به جهان گشود.

 

این عالم گرانقدر پس از دریافت گواهینامه ششم ابتدایی چندین سال در مسجد جامع آمل و مسجد امام حسن عسکری(ع) خدمت اساتید بزرگوار آیت الله محمد غروی و آیت الله شعبان نوری به علوم دینی اشتغال داشته است.

 

آیت الله برهانی برای ادامه تحصیل به تهران عزیمت کرده و مقداری از سطح فقه و اصول را خدمت آیت الله شیخ عباس حائری و آیت الله سید ضیاءالدین استرآبادی در مدرسه محمدیه گذرانده و پس از امتحان دادن سطح کفایه و مکاسب خدمت آیت الله آقامیرزا محمدباقر آشتیانی به ادامه درس خارج فقه و اصول پرداخته است.

 

این عالم گرانقدر در رشته معقول خدمت آیت الله مهدی الهی قمشه ای دوره ای را سپری کرده و در سال 1340خدمت روحانی بزرگوار شیخ محمود صفایی که یگانه زمان در طریقت وعرفان بوده رسید و سر ارادت و تسلیم به پای این رستگار نهاده است.

 

آیت الله شیخ جونی برهانی از سال 1345 شاگردان ومریدان وارسته ای تربیت کرده و سرانجام در بیست و ششم آبان سال 1379 روح ملکوتی اش به سوی حضرت حق پرواز کرد و مزار آن عارف ربانی در جوار آستان مقدس امام زاده ابراهیم (ع) آمل قرار دارد.

 

از جمله تالیفات آیت الله برهانی که به رشته تحریر درآمده کتاب اشعار اسرار عشق و شهادت به سبک مثنوی و در رثای سرور و سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان، دیوان دل شامل غزلیات، مخمس، ترجیع بند و رباعی و رساله برهان و عرفان الائمه مشتمل بر آیات، احادیث و زیارت نامه ها که این کتاب یک شب قبل از وفات ایشان به پایان رسیده است.

 

گفتنی است؛ مراسم پانزدهمین سالگرد رحلت آیت الله برهانی از سوی جمع کثیری از ارادتمندان و شاگردان ایشان در بیست و هشتم آبان در تهران برگزار می شود./1314/203/ب3

ارسال نظرات