۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۳۰۳۶۴۱
امام جمعه اسلام آباد غرب:

بصیرت و شهادت طلبی لازمه رویارویی با دشمن است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اسلام آباد غرب در جمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه شهرستان سنقر، گفت: طلاب و روحانیان نسبت به هجمه های فرهنگی استکبار باید بصیرت داشته و روحیه شهادت طلبی را در خود تقویت کنند.
امام جمعه اسلام آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، سلسله جلسات اخلاقی حوزه علمیه شهرستان سنقر عصر امروز با حضور حجت الاسلام امیر محمدی پور امام جمعه شهرستان اسلام آباد غرب، طلاب و روحانیان شهرستان سنقر برگزار شد.


حجت الاسلام محمدی پور با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) عنوان داشت: خداوند متعال به پیامبر اکرم ادب و علم آموخت، رسول اکرم (ص) نیز به امیرمؤمنان(ع) و علی نیز علم و ادب خود را به امتش آموخت و انتقال داد.


وی با بیان اینکه در نبود ائمه اطهار علیهم السلام و غیبت آخرین فرستاده خداوند، حضرت ولی عصر (عج) رسالت و ادامه راه انبیای الهی بر دوش جامعه روحانیت است تصریح کرد: طلاب و روحانیان مبین دین اسلام هستند از این رو باید اهداف فرستادگان خدای سبحان را به گونه ای صحیح به مردم انتقال دهند.


امام جمعه اسلام آباد غرب یادآور شد: طلاب و روحانیان در وحله اول باید اخلاق اسلامی داشته باشند و برای تربیت کردن دیگران باید ابتدا خود را تعلیم داده و اخلاق اسلامی را فرا گیرند.


حجت الاسلام محمدی پور به اهمیت و لزوم اخلاق اسلامی در طلاب اشاره و ابراز کرد: در صورت فقدان اخلاق اسلامی، علم به کار نخواهد آمد از این رو علم و اخلاق باید مکمل یکدیگر باشند.


استاد حوزه علمیه در ادامه افزود: طلاب و روحانیان باید برنامه های عبادی، تعلیمی و بصیرتی داشته باشند و افزون بر تبیین و ترویج دین اسلام باید بتوانند از انقلاب و اسلام پاسداری کرده و حافظ ارزش های دین باشند.


وی با اشاره به اینکه نباید در برابر تحرکات دشمن بی تفاوت بود خاطرنشان کرد: بی توجه بودن به نفوذ دشمن عواقب خطرناکی را برای اسلام و انقلاب به همراه دارد، خوشبختانه ملت ایران بیدار و هوشیار است اما دشمن با هجمه های فرهنگی و با چهره ای بزک کرده اهداف خود را عملی می کند.


حجت الاسلام محمدی پور اظهار داشت: روحیه استکبار ستیزی باید همواره به قوت خود باقی بماند و برنامه های طلاب و روحانیان باید جهادی و برای خداوند متعال باشد در غیر این صورت شیطان به راحتی نفوذ کرده و نتیجه ای جز حقارت و ذلت برای ما ندارد.


امام جمعه شهرستان اسلام آباد غرب در پایان عنوان داشت: خوشبختانه ایران اسلامی از وجود گروهک های تروریستی که مناطق اسلامی و حتی اروپا را ناامن کرده اند در آرامش و امنیت کامل به سر می برد و این نشان دهنده وجود روحیه شهادت طلبی در وجود مردم ایران است./857/202/ب1

ارسال نظرات