۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۳۰۳۶۹۱
استاد حوزه علمیه جیرفت:

استکبار ستیزی جزء ذاتی فرهنگ انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه جیرفت با اشاره به ماهیت و فرهنگ انقلاب، گفت: تأسف انگیز است که برخی از بزرگان نظام ادعا می کنند که مرگ بر آمریکا جز فرهنگ انقلاب نیست و ما باید این شعار کلیدی و مبنایی را فراموش کنیم.
استکبار ستيزي استکبار ستيزي
حجت الاسلام محمد شهریاری، استاد حوزه علمیه جیرفت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به ماهیت و فرهنگ انقلاب، گفت: تاسف انگیز است که برخی از بزرگان نظام ادعا می کنند که مرگ بر آمریکا جز فرهنگ انقلاب نیست و ما باید این شعار کلیدی و مبنایی را فراموش کنیم.
 
وی افزود: مبارزه با آمریکا و استکبار ستیزی اساس انقلاب اسلامی و جز ذاتی فرهنگ انقلاب است و جدایی آن از انقلاب استحاله اهداف نظام دینی است.
 
این استاد حوزه علمیه با اشاره به سخنان امام خمینی(ره)، تاکید کرد: بنا به فرمایش امام خمینی(ره) آمریکا شیطان بزرگ است و این جمله جدید و متعلق به دوران بعد از انقلاب نیست؛ بلکه در تمام لحظه ها اعتبار دارد و هرگز تاریخ انقضا ندارد.
 
حجت الاسلام شهریاری اظهار داشت: هدف اصلی انقلاب انهدام پهلوی و رژیم وقت نبود، بلکه جوانان مومن و انقلابی به هدف کوتاه کردن دست بیگانگان از خاک این کشور و استقلال ملی دست به این حرکت بزرگ زدند.
 
این استاد حوزه علمیه یاد آور شد: رژیم پهلوی دست نشانده استکبار در این مملکت بود، آن ها خدمت کاران نظام سلطه بوده و در جهت تامین منافع آنان حرکت می کردند
 
وی با اشاره به ارزش مقاومت مردم ایران در مقابل رژیم ستم شاهی، افزود: در واقع رژیم پهلوی یک معلول بود نه یک علت و مردم انقلابی ایران اسلامی با مبارزه با شاه به هدف والای خود یعنی استکبار ستیزی دست یافتند.
 
مدیر حوزه علمیه جیرفت با اشاره به شعار های متداول مردم در ابتدای انقلاب، تصریح کرد: شعار اصلی مردم در راهپیمایی‌ ها ( نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی) بود؛ پیام مردم این بود که مستکبران وقت عالم مانند آمریکا، شوروی سابق و غرب نتوانند برای ما تصمیم‌ گیر باشند و ما بتوانیم در پناه تعالیم دین به عزت و استقلال دست یابیم.
مدیر حوزه علمیه جیرفت رهبری امام خمینی (ره) و ولایت مداری مردم را رکن اصلی قدرت و پیروزی انقلاب دانست و اظهار داشت: ستون قدرت انقلاب مردم ولایت مدار ایران اسلامی بود و مردم ایران اسلامی پیروزی و استقلال خود را مدیون فرمایشات و رهبری های امام خمینی (ره) می دانند.
 
وی افزود: مردم مسلمان ایران بر اساس آموزه های دینی و برداشت های عاشورایی خود نقطه اصلی را رهبری می‌ دانستند و از ایشان اطاعت محض داشتند.
 
حجت الاسلام شهریاری با اشاره به ماهیت خبیث دولت ایالات متحده آمریکا، گفت: ماهیت آمریکا چیزی جز استعمار، پلیدی و استثمار نیست؛ آن ها از هر روش و حرکتی برای تضعیف انقلاب و حرکت ملت ایران استفاده خواهند کرد و از هر کارشکنی فرو گزار نیستند.
 
وی با اشاره به گزینه های روی میز آمریکا، افزود: آمریکا برای مقابله با انقلاب اسلامی هر کاری کرده است و مهم ترین گزینه های روی میز آن ها ترور، حمایت از گروهای مخالف و حتی ایجاد گروه های مخالف نظام، تطمیع، تهدید و تحریم بوده است که هیچ یک نتیجه نداشته و حتی موجب انگیزه مند شدن جوانان و بصیرت افزایی در آنان شده است.
 
حجت الاسلام شهریاری در پایان با اشاره به عملکرد ها و نوع برخورد آمریکایی ها با جمهوری اسلامی، افزود: نوع برخورد آمریکایی ها با جمهوری اسلامی در این سال ها تغییری نیافته و حتی سخت تر نیز شده است و در نتیجه نوع برخورد و تعامل مسئولان هیچ تغییری را در رفتار آمریکا با جمهوری اسلامی ایجاد نکرده است./9701/302/ب2
ارسال نظرات