۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۳۰۳۹۰۲
کارشناس مسائل دینی تشریح کرد؛

عوامل جاودانه ماندن نهضت امام حسین

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی با تبیین عوامل جاودانه ماندن نهضت امام حسین(ع)، گفت: اهل بیت(ع) با تشویق مردم به زیارت امام حسین(ع)، سرودن اشعاریی در وصف ایشان و آگاه بخشی مردم نسبت به اهمیت برگزاری مجالس عزاداری به نهضت امام حسین(ع) بخشیدند.
حجت الاسلام سيد عبدالصاحب موسوي ، کارشناس مسائل ديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید عبدالصاحب موسوی کارشناس مسائل دینی، با حضور در برنامه «سفینه النجاه» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با تبیین عوامل عوامل جاودانه ماندن نهضت امام حسین(ع) ابراز داشت: ائمه اطهار(ع) از روش های گوناگون تلاش می کردند که نهضت امام حسین(ع) جاودانه بماند.

 

وی با اشاره به این که نخستین اقدام اهل بیت(ع) در این راستا تشویق مردم به زیارت امام حسین(ع) بود، ادامه داد: از دیگر کارهای اهل بیت(ع) تشویق به سرودن اشعاریی در وصف این نهضت و همچنین برگزاری مجالس عزاداری و گریه بر این مصیبت است.

 

این مقام مسؤول با بیان حدیثی از امام علی(ع) مبنی براین که گریه سلاح مؤمن است اما بعضی ها از آن به نشانه ضعف یاد می  کنند، خاطرنشان کرد: شبکه های وهابیت با آگاهی به حقیقت گریه به تمسخر و بی اهمیت جلوه دادن گریه بر امام حسین(ع) می پردازند.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که این کانال ها با گریه مردم مبارزه می کنند که می توان از این طریق به اهمیت گریه دست یافت، گفت: فرقه ضاله وهابیت از خانه عنکبوت سست تر است و گریه بر امام حسین(ع) آن را به لرزه در می آورد.

 

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این نکته که شیعه گریه بر امام حسین(ع) را از پیامبراکرم(ص) به ارث برده است، ادامه داد: اگر کسی به گریه بر امام حسین(ع) اشکالی وارد کند، در حقیقت به رسول اکرم(ص) وارد کرده است؛ چراکه فعل و قول ایشان حجت می باشد.

 

وی افزود: روایتی از ام سلمه نقل شده که پیامبراکرم(ص) به من گفت اجازه وارد شدن کسی به داخل اتاق نده اما در این هنگام امام حسین(ع) آمد، من مشاهده کردم که حضرت او را بغل کرد و در حالی که خاتم الانبیاء(ص) اشک می ریخت چشمان خود را پاک می کرد؛ علت این کار را جویا شدم و گفت که امت من امام حسین(ع) را می کشند.

 

این مقام مسؤول گفت: جبرئیل تربت خاکی از کربلا را به من داد و دلیلی بالاتر از این مبنی بر تقدیس خاک کربلا وجود ندارد و به این دلیل شیعیان به این تربت ارزش خاصی قائل هستند؛ وهابیت یزید را از قتل امام حسین(ع) مصون می دارند و شیعیان را به این جنایت متهم می کنند.

 

گفتنی است، علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از برنامه های پخش و تولیدی شبکه جهانی الاهواز می توانند به آدرس های اینترنتی www.al-ahvaz.tv ،  www.al-ahvaz.ir مراجعه کنند./9453/203/ب3

ارسال نظرات