۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۳۰۴۶۳۸
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا:

حضور روحانیت در دفاع مقدس با معنویت و بصیرت همراه بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این که پشتیبابی معنوی روحانیت در دوران دفاع مقدس نقش بسیار اثرگذاری در افزایش روحیه رزمندگان اسلام داشت، گفت: روحانیت اصیل شیعه در صد سال اخیر همواره پیشگامی خود را در دفاع از آرمان ها و ارزش های اصیل اسلامی و ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده‌خواهی های قدرت های استکباری و استعماری نشان دادند.
نماينده ولي فقيه در سپاه کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام یدالله غلامی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا امروز در یادواره نخستین شهید روحانی کشور در ساری گفت: این یادواره با نام حجت الاسلام ولی الله سلیمانی فرد، نخستین شهید روحانیت کشور و همچنین بزرگداشت 375 شهید روحانی مازندران برگزار شده است.

 

وی با اشاره به این که شهید سلیمانی فرد، نخستین روحانی شهید دفاع مقدس در 29 مهر ماه 59 به درجه رفیع شهادت نائل آمد، ادامه داد: بر اساس تاریخ شهادت شهید سلیمانی فرد، وی نخستین شهید روحایت کشور محسوب می شود.

 

حجت الاسلام غلامی به نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان این که روحانیت پرچم دار حرکت های انقلابی در تاریخ بوده است، افزود: این قشر تأثیر گذار جامعه اسلامی همواره در عرصه های مختلف نقشی تعیین کننده داشته است.

 

وی با بیان این که هشت سال دفاع مقدس جلوه ای از حضور روحانیت در حفظ تمامیت ارضی ایران اسلامی بود، ادامه داد: گواه این مدعا خیل شهدای آنان است که در مقایسه با دیگر اقشار از بیشترین تعداد برخوردار است. 

 

نماینده ولی فقیه در سپاه با با بیان این که هشت سال دفاع مقدس همراهی روحانیت و ملت را در لحظات سخت و دفاع از تمامیت و استقلال کشور را به نمایش گذاشت، گفت: علما و روحانیت در تاریخ پر فراز و نشیب گذشته همواره مدافع حقیقی اسلام ناب و انقلاب بوده و هستند.

 

وی با بیان این که پشتیبابی معنوی روحانیت در دوران دفاع مقدس نقش بسیار اثرگذاری در افزایش روحیه رزمندگان اسلام داشت، افزود: روحانیت اصیل شیعه در صد سال اخیر همواره پیشگامی خود را در دفاع از آرمان ها و ارزش های اصیل اسلامی و ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده‌خواهی های قدرت های استکباری و استعماری نشان دادند.  

 

حجت الاسلام غلامی با اشاره به این که همگامی روحانیت با رزمندگان و آحاد جامعه در هشت سال دفاع مقدس بار دیگر بر کارآمدی و نقش آفرینی این قشر اثرگذار جامعه دینی افزود، تصریح کرد: شوق جهاد و دفاع از آرمان های اصیل دینی همواره در چهره روحانیت اصیل شیعه موج می زند.

 

وی با اشاره به این که روحانیت همراه با مردم در خط مقدم جبهه‌های حق علیه باطل حضوری بسیار اثرگذار داشت، ادامه داد: تبیین خدمات و نقش آفرینی‌های روحانیت در دفاع مقدس برای جامعه امروز بیش از پیش ضروری است.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مسؤول با بیان این که روحانیت امروز نیز در دفاع از آرمان های انقلاب و نظام اسلامی با اقتدار در صحنه حضور دارد، گفت: حضور روحانیت در عرصه های مختلف موجب خنثی شدن توطئه های دشمنان بوده است.

 

وی با اشاره به این که دشمنان همه توان خود را برای تضعیف جایگاه روحانیت در جامعه به کار گرفته اند، ادامه داد: اما علیرغم همه این تلاش ها امروز روحانیت از یک جایگاه بسیار اثرگذاری در جامعه اسلامی برخوردار است.

 

حجت الاسلام غلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان، گفت: فرزندان این مرز و بوم با تأسی از سیره حسینی مسیر ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم را در پیش گرفتند.

 

وی با بیان این که فرهنگ عاشورایی امروز به عنوان یک فرهنگ غالب در عرصه جهانی تبدیل شده است، بیان داشت: ملت ایران در سایه این فرهنگ تعالی بخش در دنیا اقتدار و عظمت دارد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان این که تمسک به مکتب حسینی رمز ماندگاری و بقای نظام اسلامی در 36 سال اخیر بوده است، تصریح کرد: پیام عاشورا امروز در سراسر جهان طنین انداز شده است.

 

حجت الاسلام غلامی بر ضرورت وحدت امت اسلامی در سایه اسلام ناب تأکید کرد و گفت: اگر مسلمانان جهان به صورت امت واحد در جهت اعتلای اسلام ناب حرکت کنند به حتم پیروز میدان مبارزه علیه ظلم و ستم خواهند بود./950/202/ب1

ارسال نظرات