۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۳۰۵۳۰۷
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان خبر داد؛

فعالبت تبلیغی 300 مبلغ در لرستان به مناسبت دهه پایانی ماه صفر

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان گفت: به مناسبت دهه پایانی ماه صفر 300 مبلغ در مناطق شهری و روستایی استان مشغول فعالیت می‌شوند.
غلامي تبليغات لرستان

حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: مبلغان اعزامی از روز اربعین حسینی تا پایان ماه صفر فعالیت تبلیغی خود را ادامه می دهند.


وی حضور مبلغان اعزامی در مناطق شهری و روستایی، مناطق محروم، مساجد حسینیه ها، مدارس و دانشگاه را امری مهم در جهت تبیین فرهنگ حسینی بیان کرد.


حجت الاسلام غلامی با اشاره به برگزاری گفتمان های دینی در مدارس و دانشگاه ها و موقعیت حساس جوانان، اظهار داشت: حضور مبلغان در این مکان ها امری مهم در جهت تبیین معارف اسلامی و دینی است.


وی در ادامه بیان داشت: مبلغان اعزامی در برگزاری گفتمان های دینی به بیان مناقب اهل‌ بیت(ع)  بین دانش‌آموزان و دانشجویان می پردازند.


معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این که گفتمان های دینی تا پایان ماه صفر در مدارس و دانشگاه ها برگزار می شود، افزود: در این گفتمان ها افزون بر تبیین مناقب اهل‌بیت(ع) به موضوع امام‌شناسی، دشمن‌شناسی، بصیرت و تشخیص فتنه پرداخته می شود.


وی هدف از برگزاری گفتمان های دینی را تبلیغ و ترویج احکام نورانی اسلام، تقویت جایگاه ائمه‌اطهار(ع) و ترویج زیارت اربعین بیان کرد.


اعزام 25 روحانی و مبلغ به مراسم پیاده روی اربعین حسینی
حجت الاسلام غلامی در ادامه خاطرنشان کرد: 25 مبلغ لرستانی به همراه کاروانی های زیارتی به مراسم پیاده روی اربعین اعزام شده است.


وی روضه‌خوانی، اقامه نماز جماعت و برنامه قرآنی، شرح مسائل احکامی، تبلیغی، ارشادی، تشریح و بیان فلسفه عاشورا را از جمله برنامه های اجرایی مبلغان اعزامی به مراسم پیاده روی اربعین حسینی بیان کرد.


معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این که همایش پیاده روی اربعین حرکت فرهنگی برای جهان اسلام به‌ ویژه تشیع شده است، یادآور شد: هیچ تجمع عظیمی در جهان اسلام به گستردگی اربعین وجود ندارد.


وی با بیان این که مراسم پیاده روی اربعین حسینی همایشی بین‌المللی است، ادامه داد: این همایش قدرت مسلمانان را به رخ دنیا می کشاند.


حجت الاسلام غلامی عنوان داشت: برگزاری مراسم باشکوه پیاده‌روی اربعین حسینی و استقبال مسلمانان از این مراسم توطئه‌های سیاسی دشمنان را خنثی می‌کند./9459/302/ب2

ارسال نظرات