۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۳۰۵۴۴۸
نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد قزوین:

برون داد اربعین و عزای حسینی تحقق رفتارهای اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد قزوین با بیان اینکه بسیاری از احکام دینی در اربعین عملیاتی می‌شود، گفت: برون داد اربعین و عزای حسینی تحقق رفتارهای اسلامی است.
راهپيمايي زائران حسيني در آستانه اربعين حسيني

حجت‌الاسلام حسین حیدری، نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به اجتماع میلیونی اربعین گفت: نخستین ویژگی اربعین آمادگی برای ظهور حضرت مهدی(عج) است.

 

وی افزود: جمعیت عظیمی با مهربانی و گذشت در پیاده‌روی باشکوه اربعین دور هم جمع می‌شوند که نشان از عاطفه عجیبی است که بین افراد وجود دارد.

 

اربعین عشق به ولایت را تداعی می‌کند

نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد قزوین خاطرنشان کرد: از جمله مواردی که این برنامه‌های باعظمت برای ما تداعی می‌کند عشق به ولایت است.

 

حجت‌الاسلام حیدری با اشاره شرایط پس از ظهور حضرت مهدی(عج) عنوان کرد: عقلانیت خیلی ویژه‌ای در زمان ایشان دیده خواهد شد و شور و شعوری که در اربعین متجلی می‌شود قطع‌یقین بدون عقلانیت عملی نخواهد شد.

 

وی افزود: انسان می‌بیند که در مسیر پیاده‌روی اربعین دست و پای شیطان بسته می‌شود و آدمی در مسیر قرب الهی قرار می‌گیرد.

 

این مسؤول با اشاره به کارکردهای اربعین ابراز کرد: در اربعین عملی شدن دین از حالت تئوری به شکل عملی را می‌بینیم و بسیاری از احکام دینی در اربعین عملیاتی می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به دیگر اهدافی که در جریان اربعین حسینی دنبال می‌شود، تصریح کرد: برون داد اربعین و عزای حسینی تحقق رفتارهای اسلامی است.

 

اسلام این توانمندی را دارد که بزرگ‌ترین تجمع انسانی را در مقابل یاوه‌گویان ترتیب دهد

حجت‌الاسلام حیدری به پیام‌های اربعین برای مسلمانان جهان اشاره کرد و یادآور شد: این حرکت عظیم نشان می‎دهد که مسلمانان زنده و فعال هستند و بابصیرت اوضاع جهان را رصد می‌کنند و اتحاد و همبستگی در جریان پیاده‌روی اربعین موجب خوشحالی مسلمانان می‌شود.

 

وی با بیان پیام‌های اربعین به دشمنان اسلام و مسلمانان تأکید کرد: اربعین برای آنانی که با اسلام دشمنی دارند دارای پیام حائز اهمیتی است که حدود خود را بشناسند چرا که اسلام این توانمندی را دارد که بزرگ‌ترین تجمع انسانی را در مقابل یاوه‌گویان ترتیب دهد.

 

حجت‌الاسلام حیدری با اشاره به اسلام‌ستیزی که از سوی داعش در حال ترویج است، بیان کرد: داعش دست‌پرورده استکبار بوده و در جریان اتفاقات اخیر پاریس به دنبال آن است تا 11 سپتامبر دیگری را رقم زده و بهره‌برداری لازم را از آن داشته باشند.

 

وی در پایان با اشاره به وقایع اخیر از سوی گروه‌های تروریستی برای بدبین کردن مردم نسبت به اسلام است، گفت: اتحاد و همدلی که در اربعین به نمایش گذاشته می‌شود به‌خوبی می‌تواند اسلام واقعی و مسلمان را به جهان معرفی کند./955/203/ب2

ارسال نظرات