۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۳۰۵۹۹۰
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین:

خطبه خوانی حضرت زینب موجب افشاگری و رسوایی یزید شد

خبرگزری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: اگر حضرت زینب(س) و اهل بیت نبودند کسی نمی‌فهمید که یزید کافر است، حضرت زینب دو خطبه یکی در کوفه و دیگری در شام دارد که در کوفه امام سجاد(ع) اجازه نداد حضرت زینب(س) سخنرانی و افشاگری کند اما در شام محل اصلی این خطبه و سخنرانی بود که حضرت زینب آن خطبه را خواند.
حجت الاسلام علي قابل

حجت الاسلام علی قابل، رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزری رسا، گفت: اربعین حسینی تجلی عشق و ارادت دوستداران حسین(ع) به اسطوره آزادگان جهان بوده به همین دلیل هرگز از اذهان پاک نمی‌شود و در تاریخ ماندگار است.

 

وی در ادامه افزود: نهضت عاشورا درسی برای زندگی همه انسان‌های آزاده‌ای است که زیر بار ظلم و ستم زندگی نمی‌کنند و مشی ظلم ستیزی دارند.

 

حجت الاسلام قابل با اشاره به واقعه عاشورا خاطر نشان کرد: وقتی در شرایط بحرانی عده‌ای به امام حسین(ع) گفتند با یزید بیعت کند ایشان فرمودند یزید شخصی شراب خوار و گناه‌کار است و من با یزید بیعت نمی‌کنم زیرا اگر یزید حاکم شود باید با اسلام خداحافظی کرد.

 

امام حسین(ع) با خون خویش اساس اسلام را حفظ کرد

وی در ادامه اضافه کرد: یزید بر خلاف حاکم سابق، ظاهر اسلام را هم حفظ نمی‌کرد و در ملا عام شرک و کفرورزی داشت و به این کار هم افتخار می‌کرد و در واقع یزید مصمم بود پایه و اساس اسلام را از بین ببرد و امام حسین(ع) با خون خویش اساس اسلام را حفظ کرد.

 

حجت الاسلام قابل با اشاره به سخنان امام حسین(ع) گفت: خواست خداوند بود که حضرت زینب(س) و اهل بیت اسارت ببینند چرا که خداوند می خواست بفهماند ارزش دین از جان زینب(س) و اهل بیت بالاتر است حتی امام حسین(ع) هم باید فدای دین شود تا دین و قرآن باقی بماند.

 

خطبه خوانی حضرت زینب موجب افشاگری و رسوایی یزید شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: اگر حضرت زینب(س) و اهل بیت نبودند کسی نمی‌فهمید که یزید کافر است، حضرت زینب دو خطبه یکی در کوفه و دیگری در شام دارد که در کوفه امام سجاد(ع) اجازه نداد حضرت زینب(س) سخنرانی و افشاگری کند اما در شام محل اصلی این خطبه و سخنرانی بود که حضرت زینب آن خطبه را خواند.

 

حجت الاسلام قابل  در پایان با اشاره به پیامدهای خطبه خوانی حضرت زینب(س) عنوان کرد: خطبه حضرت زینب چند بخش دارد که بخش نخست آن حمد و ثنای الهی، صلوات و درود بر پیامبر(ص) و آل اوست و افشاگری و رسواکردن یزید است، بخش دوم این خطبه خوانی بود که حضرت زینب با این کار موجب آشکار شدن ظلم یزید و افشای حقایق واقعه عاشورا و پیامدهای آن شدند./873/302/ب2

ارسال نظرات