۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۳۰۶۰۳۵
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین مطرح کرد؛

عاشورا و قیام امام حسین آینه تمام نمای آموزه‌های دینی

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین اهداف عاشورا و قیام امام حسین(ع) را آینه تمام نمای آموزه‌های دینی دانست و گفت: امام حسین(ع) در روز عاشورا سه اصل مهم نماز، زکات و امر به معروف و نهی از منکر را به شکل احسن به نمایش گذاشت.
حجت الاسلام عباس نظري

حجت الاسلام عباس نظری ،معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، از اعزام پانصد مبلغ به مناسبت اربعین حسینی و ایام دهه سوم ماه صفر به مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: یکی از وظایف اصلی سازمان تبلیغات اسلامی اعزام مبلغ به نقاط مختلف استان بوده که این موضوع در ایام مذهبی سال مانند ماه محرم و صفر بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

وی در ادامه هدف از اعزام این مبلغان را شفاف سازی قیام امام حسین(ع) دانست و افزود: مبلغان اعزامی در ماموریت خود علاوه بر ترویج فرهنگ عاشورایی و حسینی، نسبت به ایجاد انگیزه در احیای سنت حسنه وقف، فریضه زکات، اقامه نماز و فریضه امر به معروف و نهی از منکر هم باید تلاش وافری داشته باشند.

 

این کارشناس فرهنگی اظهار کرد: باتوجه به ایام مختلف مذهبی در دهه آخر ماه صفر مانند اربعین حسینی، رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) از مبلغان اعزامی برنامه‌های مختلفی در رابطه با این مناسبت‌ها انتظار خواهیم داشت.

 

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ عاشورایی تصریح کرد: ترویج فرهنگ عاشورا، بیان عبرت‌ها، عفاف و حجاب، بصیرت و هوشیاری مردم در برابر توطئه‌های شوم دشمنان و تحریم‌های اقتصادی است.

 

معاون فرهنگی کل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به اینکه هر سال شاهد استقبال مردم برای حضور روحانیون در نقاط مختلف هستیم ابراز کرد: تلاش ما بر این است تا در مناسبت‌های آینده مبلغین بیشتری برای پوشش گسترده‌تر روستاها به اقصی نقاط استان اعزام شوند.

 

حجت الاسلام نظری با اشاره به برنامه های عزاداری به مناسبت اربعین حسینی اظهار کرد: تجمع عزاداران حسینی در روز اربعین یکی از برنامه‌هایی است که همزمان با روز اربعین در امامزاده حسین‌(ع) با حضور هیئت‌های مذهبی و دسته جات عزاداری و عزاداران حسینی برگزار می‌شود.

 

وی اهداف عاشورا و قیام امام حسین (ع) را آینه تمام نمای آموزه‌های دینی دانست و گفت: امام حسین (ع) در روز عاشورا سه اصل مهم نماز، زکات و امر به معروف و نهی از منکر را به شکل احسن به نمایش گذاشت.

 

حجت الاسلام نظری کربلا را تابلوی زیبای جهاد، شهادت، ایثار و فداکاری عنوان کرد و گفت: راه سعادت بشریت توجه به معنویت است که اوج آن در واقعه کربلا مشاهده شد.

 

وی در پایان گفت: زنده نگه داشتن واقعه کربلا نه تنها عملی مذهبی و آیینی است، بلکه یادآوری مجدد نقشه راهی است که امامان معصوم(ع) برای مقابله با ظلم، حق طلبی و عدالت‌خواهی پیش روی رهروان خود قرار دادند./873/303/ب2

ارسال نظرات