۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۳۰۶۰۵۳
آیت الله علم الهدی:

اهمیت یزید شناسی کمتر از حسین شناسی نیست/ زیارت اربعین خط ساز و راهگشا است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی با بیان این که اهمیت یزیدشناسی کمتر از حسین‌شناسی نیست، گفت: زیارت اربعین با تبیین مؤلفه های یزیدشناسی و حسین شناسی برای ما خط ساز و راهگشا است تا یزیدیان و کسانی که برای داشتن اقتصاد رایج چندصباحی به انگلیس و آمریکا لبخند می زنند، را بشناسیم.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد همزمان با اربعین حسینی در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) اظهار کرد: در زیارت اربعین حسینی باید به درک سه موضوع یزیدشناسی، حسین شناسی و شناخت وظیفه خود برسیم در غیر این صورت خواندن زیارت اربعین تنها اجرای یک مراسم است.

 

وی با اشاره به حسین‌شناسی به عنوان اصل اول، تصریح کرد: امام حسین(ع) برای نجات مردم از نادانی و گمراهی همه سرمایه خودش حتی مهجه خودش بذل را کرده است و هدف ایشان از قیام ایجاد حکومت و به دست آوردن قدرت نبود.

 

حسین‌شناسی

نماینده مردم خراسان در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: وقتی مردم بی بصیرت و جاهل باشند، راه شناس، دشمن شناس و تکلیف شناس نباشند گمراه و سرگردان می شوند و این گمراهی ملعبه قدرت یابی و فرصت طلبی عده ای عناصر فرصت طلب قرار می گیرد که بر گرده مردم سوار شوند و تمام وجود و سرنوشت مردم را از رهگذر منافع، متامع و شهوت رانی ها و عیاشی ها استخدام استثمار می کنند.

 

وی با بیان این که دلیل تسلط  عناصر یاغی تاغی قدرت طلب بر مردم گمراهی و نادانی آنان است، بیان کرد: همه مظالم، سفّاکی ها،خونریزی ها، بیچارگی ها و فقرهایی که در طول تاریخ برای انسان ها پیش آمده است به دلیل سلطه عده ای قدرت طلب است که بی بصیرتی و جهل مردم را ابزار خود قرار داده اند.

 

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: تمام طاغوتی ها و استکباری ها به دنبال جاهل و سرگردان ماندن مردم هستند از این رو وقتی کسی پیدا شود که به مردم بصیرت دهد و آن ها را از حیرانی نجات دهد، با او می جنگند و مبارزه می کنند و امام حسین در این را تا بذل مهجه خود پیش رفت.

 

وی تصریح کرد: وقتی مردم گمراه شوند و در گمراهی سرگردان شوند و ندانند باید از چه چیز و چی کسی تبعیت کنند، ندانند چه کسی را برسرنوشت ملی ـ اجتماعی خود مسلط کنند و نفهمند زمام زندگی سیاسی و اجتماعی خود را به دست چه کسی دهند،  این سرگردانی میدان وسیعی برای قدرت یاب فرصت است که مردم را شکار و از همه چیز، جان، مال، ناموس و رزق و پول مردم بهره برداری کند.

 

یزید شناسی

امام جمعه مشهد با بیان این که یزیدی شناسی در عرض حسین‌شناسی و حسینی‌شناسی مؤثر است، گفت: اگر حسین شناس باشیم اما یزید شناس نباشیم ما را فریب می دهند، یزیدیان به راحتی با شکل و شمایل حسینی در دل نفوذ و ما را دنباله رو یزید می کنند زیرا در همه ملت ها حتی ملت ما یزید، این زیاد و عمرسعد وجود دارد.

 

وی با اشاره به این که یزید یک نفر بود اما یزیدی یک جامعه است، بیان کرد: صبح عاشورا دو صف مقابل هم تشکیل شد که یکی از آن ها سپاه 120 هزار نفری یزیدیان و یک صف حداکثر 120 نفری یاران و اصحاب امام حسین(ع) بودند؛ صف یزیدیان نیروهای جنگ آزموده و از پادگان خارج شده نبودند بلکه مردم کوفه از اقشار گوناگون بودند که در مقابل امام حسین(ع) ایستادند.

 

نماینده مردم خراسان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: به اصحاب سیدالشهدا حسینی گفته می شود که خون خود را در راه و رکاب امام حسین(ع) دادند و هرکسی که دنیا فریبش داد یزیدی است؛ وقتی دنیا و دینش را مقابل هم قرارداد و برای شکم آبادتر و شهوت رانی دنیا را برگزید یزیدی است.

 

آیت الله علم الهدی بیان کرد: فرد یزیدی متکبر است و تکبرش به او اجازه نمی دهد به دنبال فهم قرآن و پیروی از امامان باشد و با سر در چاه هوای نفس فرود آمده است، آدمی که دنیا فریبش داده و آخرتش را به دنیا فروخته است، مانند کسی که باسر در چاه افتاده ممکن نیست نجات پیدا کند.

 

وی افزود: این ها صفات جامعه یزیدی است و 120 هزارنفر در کربلا این گونه بودند و اگر بناشود ما هم فریب دنیا را بخوریم یزیدی هستیم، اگر در مراسم سینه زنی و عزاداری سیدالشهدا شرکت کنیم باز هم یزیدی هستیم.

 

زیارت اربعین راهگشا است

امام جمعه مشهد تأکید کرد: پس از حسین شناسی و یزیدشناسی در پایان زیارت اربعین موضع ما روشن شده است و به امام خود می گوییم هر چه شما می فرمایید از آن اطاعت می کنم و از هر چه نماینده و مظهر شما در عرصه سیاسی و موقعیت های اجتماعی می گوید اطاعت و در خط او حرکت کنیم.

 

آیت الله علم الهدی با بیان این که باید بسیجی وار همیشه آماده یاری و حرکت در خط ائمه اطهار(ع) باشیم، اظهار کرد: برای این که حسینی باشیم نباید از اوضاع جامعه کناره گیری کنیم و تماشاچی عملکرد دشمن باشیم، بلکه باید موضع خود را مشخص کرده و در جبهه و خط امام حسین(ع) با یزیدیان مبارزه کنیم.

 

نماینده مردم خراسان در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: زیارت اربعین خط ساز و راهگشا است، امام حسین افسانه نیست، تاسوعا و عاشورا مراسم نیست، یک جریان جدی قطعی است که باید در این جریان قطعی موضع خود را مشخص کنیم.

 

لبخند به آمریکا و انگلیس برای چند صباح اقتصاد رایج

آیت الله علم الهدی ادامه داد: مسیر و جاده حرکتی خود را به طور دقیق مشخص کنیم میدان باز است هم حسینی هم یزیدی در این میدان هست، هم کسانی که به آمریکا و انگلیس لبخند می زنند برای این که فکر کنند چندصباحی اقتصاد رایجی داشته باشند و هم آن‌هایی که جانشان را کف دست گرفته و با هر چه دشمن حسین(ع) و یزیدی است می‌جنگند خطشان مشخص است.

 

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: ما هم چشم، عقل و بینش داریم و قادر به تشخیص هر دو جبهه هستیم و با روشن شدن مؤلفه‌های یزیدی و حسینی در زیارت اربعین باید موضع خود را برگزینیم که در کدام خط هستیم و تماشاچی میدان نباشیم./1308/202/ب2

ارسال نظرات