۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۳۰۶۰۷۰
استاد حوزه و دانشگاه:

پیاده روی اربعین جلوه‌ای از اخوت و برادری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بی آزار پیاده روی اربعین را نمونه و جلوه‌ای از اخوت یعنی باطن اعتصام معرفی کرد و گفت: مهم‌ترین سرمایه دینی و اجتماعی و شرط اعتصام به حبل الله المتین را اخوت و برداری است و اگر ما آن روی سکه صبح ظهور را ببینیم متوجه می‌شویم که یکی از مهمترین شاخصه‌های عصر ظهور اخوت و برادری است.
حجت الاسلام بي آزار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام احسان بی آزار تهرانی، چهارشنبه‌شب در مجموعه فرهنگی رضوان، مهم‌ترین سرمایه دینی و اجتماعی و شرط اعتصام به حبل الله المتین را اخوت و برداری دانست و گفت: اگر ما آن روی سکه صبح ظهور را ببینیم متوجه می‌شویم که یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های عصر ظهور اخوت و برادری است، روش‌هایی که امروز برای ما به اسطوره و آرمان تبدیل شده در زمان ظهور روش و حالت مردم خواهد بود و در آن زمان هیچ رقابتی وجود نداشته و همه چیز بر اساس رفاقت می‌شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که امام صادق(ع) با پیوست فرهنگ عاشورا بنای مبارزه سیاسی و قیام مسلحانه داشتند، تصریح کرد: امام باقر(ع) با توجه به نبود رسانه در آن زمان و به منظور پاسداشت حرکت امام حسین(ع) وصیت کردند 10 سال بعد از ایشان در منا و خیمه‌های عرفات روضه‌های امام حسین(ع) به پا شود، تمام انبیا و ائمه نگاه به کربلا دارند و همه عزاداری بر اباعبدالله را تشویق و تبلیغ کردند و در روایات آمده صدای امام زمان(عج) همان صدای امام حسین(ع) است.

 

کارشناس دینی و مذهبی همه عالم را بر محور عاشورا دانست و خاطرنشان کرد: به تمام انبیای عظام الهی کربلا و عاشورای امام حسین(ع) را نشان دادند، جریان سقیفه با شانتاژ دل‌ها را از هم دور کرد اما حرکت اباعبدالله باعث شد دل‌های معدودی در آن زمان و در ادامه قلوب شیعیان به هم نزدیک شود.

 

وی افزود: امام صادق(ع) به صراحت از مبارزه و مواجهه حرف می‌زدند و شبکه اجتماع مبارزین داشتند و یاورانی برای زدن ریشه بنی امیه فراهم کرده بودند که بنی عباس با بازیگری نهضت امام را مصادره کردند وچون بنی عباس می‌خواستند با دین به دین ضربه بزنند امام نیز بنای خود را بر تقیه گذاشتند بنابراین جفاست که بگوییم امام حسین(ع) عشق را نمایان کردند و بقیه ائمه عاقلانه عمل کردند.

 

حجت الاسلام بی آزار بیان کرد: کسانی امروز این مرض‌های عقیدتی در عمق وجودشان نشسته که می‌گویند کار امام حسین(ع) عقیدتی نبود و حرکت ایشان عاشقانه است و ائمه بعد از حضرت عاقلانه رفتار کردند چرا که در میدان کارزار با طاغوت مواجهه نکردند، این افراد معتقدند امامی خوب است که در عرصه حاکمیت حاضر نشود و در حد شفا دادن مریض‌ها بوده و جلوه ربانی داشته باشد، در حالی که رأس حرکت تمام ائمه(ع) به پیوست حقیقت عاشورا نگهداری و نگهبانی از عاشورا و بر پایه عاشورا برای مبارزه با طاغوت حرکت کردن بوده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه پیاده روی اربعین را نمونه و جلوه‌ای از اخوت یعنی باطن اعتصام معرفی کرد و گفت: یکی از راه‌های مهم تربیت درونی این است که هنر داشته باشید از مال خود بگذرید و به جایی برسید که نتوانید مشکلات دیگران را ببینید که یک نمونه از این مسأله و حقیقت مسائل ظهور امروز در اربعین سیدالشهدا(ع) نمایان شده است.

 

کارشناس مسائل دینی با بیان این که در اربعین پدیده گدایی معکوس اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: برخی یک سال تلاش می‌کنند تا در زمان پیاده روی اربعین به زائران خدمات برسانند و می‌ایستند تا خانه و زندگی خود را وقف زائر اربعین کنند، دشمن نیز می‌داند این جریان یک جریان مهم و با ظرفیت سیاسی است و تبدیل به موج شده و اگر سیاسی نبود سانسور نمی‌شد.

 

وی ادامه داد: هیچ جای دنیا چنین جمعیتی را در خود جمع نکرده است که بیش از 20 میلیون جمعیت عزادار برای یک نفر که 1400 سال پیش شهید شده در حدود 200 کیلومتر جمع می‌شوند و به یک بهجت و شعفی برسند که قابل بیان نیست اما دنیا نمی‌خواهد این مسأله مطرح شود.

 

حجت الاسلام بی آزار با انتقاد از حوادثی که در حج امسال رخ داد، تصریح کرد: عربستان تمام دین خود را دست غرب داده است و مسائل امسال حج نماد دنیازدگی آل سعود است اما در پیاده روی اربعین جمعیتی جمع می‌شوند که در امنیت نیستند و هر لحظه برای آنها تهدید وجود دارد اما به راحتی از جان خود گذشتند و با این نگاه حرکت می‌کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: پیاده روی اربعین به عنوان یک حرکت سیاسی جهانی مقدمه حرکت جهانی امام زمان(عج) خواهد بود، هر کسی بخواهد اخوت و سبقت بر خیر و از خودگذشتگی را بفهمد باید در پیاده روی اربعین شرکت کند./867/202/ب2

ارسال نظرات