۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۳۰۶۲۹۶
نماینده طلاب استان فارس:

ظرفیت جهانی اربعین هر انسان آزاده‌ای را جذب می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر برنامه‏ریزی معاونت تهذیب حوزه علمیه، اربعین را ندایی الهی و دارای ظرفیتی جهانی خواند و گفت: ادیان الهی و مذاهب اسلامی ندای الهی امام حسین(ع) را درک می‌کنند؛ از این‌رو تمسک به ایشان تمام ناخالصی‏های انسان را برطرف می‌کند.
اربعين

حجت الاسلام حسین طهماسبی، نماینده طلاب و فضلای استان فارس در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ابتدا به تشریح ارزش‌های زیارت کربلا پرداخت و تصریح کرد: یکی از اسم‌های قیامت یوم‏الحسرت است، در قیامت کسانی که موفق نشدند به کربلا بروند، مصداق این قضیه هستند، اگر کسی به زیارت اباعبدالله‏(ع) نرود، در آن روز حسرت خواهد خورد.

 

وی در ادامه گفت: در گذشته برخی از مراجع فتوا دادند، همان گونه که حج واجب است، زیارت اباعبدالله الحسین(ع) هم واجب است؛ بنابراین شیعیان باید در این حماسه پرشور شرکت کنند و پیام امام حسین(ع) را به گوش جهانیان برسانند.

 

نماینده طلاب و فضلای استان فارس با بیان اینکه وجود اباعبدالله(ع) در میان ائمه(ع) یک وجود خاصی است، بیان کرد: موضوع شهادت امام حسین(ع) از بین رفتنی نیست و هرسال جلسات عزاداری برای ایشان پر شورتر برگزار می‏شود و با مشاهده این شور و شوق و عظمت، انسان احساس می‏کند، همین دیروز واقعه کربلا اتفاق افتاده است. 

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه اضافه کرد: وجود حضرت زینب(س) همراه با کاروانش در کربلا باعث شد که شیعیان هم به پیروی از این بانوی بزرگوار اسلام هر ساله با کاروان‌های زیادی با پای پیاده به سوی کربلا حرکت کنند و یاد نام ایشان را زنده نگه دارند.

 

حجت الاسلام طهماسبی با اشاره به کتاب کامل الزیارات ابراز کرد: هرقدمی که برای زیارت امام حسین(ع) در کربلا برداشته شود، صد ثواب حج تمتع و صد ثواب عمره و ثواب صد شهید به او داده می‏شود و ثواب صد جنگ در کنار پیامبر اکرم(ص) را می برد و ثواب همراهی حضرت پیغمبر(ص) را به وی می‏دهند.

 

اربعین، ندایی الهی است که این جمیعت کنار هم جمع می‏شوند

وی در ادامه سخنان خود به تشریح پیام های اربعین پرداخت و اظهار داشت: حرکتی که مردم به سوی کربلا دارند، مصداق روایتی در مستدرک الوسایل مرحوم میرزا حسین نوری است که پیامبر(ص) فرموده‌اند «إنَّ لِقَتل الحُسَین حَرارَه فی قُلُوب المُومِنینَ لا تَبرُدُ اَبَداً»؛ برای شهادت حسین(ع) حرارتی در دلهای مؤمنین به وجود می‌آید که هرگز سرد نمی‌شود.

 

حجت الاسلام طهماسبی افزود: تمسک به اباعبدالله(ع) تمام ناخالصی‏های انسان را برطرف می‌کند، تمام جوانان در این دو ماه در خدمت اباعبدالله‏الحسین(ع) هستند و هرکدام در توان خود در این ماه‏ها حسینی می‏شوند و شور و شوق حسین(ع) در وجود آنها تجلی می‏کند.

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه با بیان اینکه در اربعین شاهد یک حماسه شیعی هستیم، خاطرنشان کرد: بیشترین جمعیتی که در دنیا برای مراسمی در یک مکان جمع می‏شود، در مراسم حج، حدود سه میلیون نفر است، اما حضرت اباعبدالله‏الحسین(ع) کاری کرد که در مراسم اربعین نزدیک 30میلیون نفر در این حماسه عظیم شرکت می‏کنند و شعار «لبیک یاحسین » سر می‏دهند، این ندای الهی است که این همه جمعیت را در کنار هم جمع می‌کند.

 

مدیر برنامه‏ریزی معاونت تهذیب حوزه علمیه تصریح کرد: بحث پذیرایی زائرین در اربعین از برکت اباعبدالله الحسین(ع) است که یک نفر گرسنه یا تشنه پیدا نمی‌شود و در یک کلام می توان گفت، که این پدیده یک اعجاز است در حال حاضر معجزه اباعبدالله(ع) تجلی کرده است.

 

وی در پایان ابراز داشت: این ندا، ندای فطری است و این موضوع تنها مربوط به تشیع نیست، در این مراسم یهودی، زرتشتی، بودایی، مسیحی و از تمام ادیان شرکت می‏کنند، این شور شوق در وجود همه افراد است، و سال به سال جهانیان با این موضوع بیشتر آشنا می‏شوند و در آن شرکت می‌کنند؛ بنابراین این پدیده ظرفیتی جهانی دارد./875/ت302/ف2

ارسال نظرات