۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۳۰۶۵۵۲
نماینده ولی فقیه در نجف آباد:

خدمت رسانی و تکریم مردم از اوجب واجبات است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی مسأله عمده امروز جامعه را تکریم هر چه بیشتر مردم در رابطه با دستگاه های دولتی برشمرد و گفت: امروز با توجه به شرایط و توطئه های دشمنان که تنها منتظر لحظه ای غفلت به ویژه از جانب دولتمردان ما هستند، وظیفه اصلی همه ما، تکریم این مردم است که از هر واجبی، واجب تر است.
حجت الاسلام حسناتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، امروز در شورای اداری و در جمع مسؤولان شهرستان، خدمت رسانی را فوق همه عبادت ها بر شمرد و گفت: خدمت رسانی به خلق دارای چنان ارزشی است که طبق روایات معصومین، باز شدن یک گره از کار مردم از هفتاد حج و عمره بالاتر است.

 

وی با اشاره به برخورد امام موسی کاظم(ع) با علی بن یقطین، وزیر دربار بنی عباس، بیان داشت: علی بن یقطین که به دستور امام برای خدمت به شیعیان در دستگاه حکومتی وارد شده بود، تنها بر اثر یک کوتاهی در اجابت خواسته یکی از شیعیان مورد غضب امام قرار گرفت و اطاعت فرمان امام خود را در برابر یک شیعه خرد کرد و این نمونه های تاریخ باید الگوی همه مدیران در برخورد با ارباب رجوع و مردم قرار گیرد.

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) که فرمودند: «مَنْ حَذَّرَکَ کَمَنْ‏ بَشَّرَک‏» افزود: حضرت در این روایت انتقادپذیری از جانب دیگران را هم پای تشویق شدن بیان کرده اند و مهمترین مشخصه یک مدیر موفق اسلامی، انتقادپذیری است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: با وجود شرایط سخت اقتصادی و از سوی دیگر تهاجمات دشمنان در قالب تحریم ها، جنگ نرم، حتی ذره ای از جهادی بودن مردم این کشور کم نکرده است و این مردم همان هایی هستند که در طول 8 سال دفاع مقدس از تمام هستی خود گذشتند و امروز برای حضور در میدان دفاع از حریم اهل بیت صف کشیده اند.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد، مسأله عمده امروز جامعه را تکریم هر چه بیشتر مردم در رابطه با دستگاه های دولتی برشمرد و افزود: امروز با توجه به شرایط و توطئه های دشمنان که تنها منتظر لحظه ای غفلت به خصوص از جانب دولتمردان ما هستند، وظیفه اصلی تک تک ما، تکریم این مردم است که از هر واجبی، واجب تر است.

 

وی در ادامه بیان داشت: گاهاً یک برخورد نادرست از یک فرد، سبب زیر سوال رفتن کل مجموعه خواهد شد و باید مدیران و مسؤولان هر چه بیشتر با برگزاری دوره های آموزشی، ارتباط و تامل هر چه بیشتر با کارمندان و زیردستان به بهبود هر چه بهتر این تعاملات کمک خواهد کرد.

 

حجت الاسلام حسناتی از دغدغه های امروز مردم را بوروکراسی های اداری بیان کرد و گفت: دوران جنگ هنوز تمام نشده است و امروز نیز در دوران جنگ نرم قرار داریم و پیچ و خم های اداری امروز به یکی از نگرانی های مردم تبدیل شده است و مدیر متدین یک مجموعه اسلامی باید در بحران ها مدیریت کند.

 

وی با تأکید بر توجه جدی تر مسؤولان در برخورد با مردم بیان داشت: امروز دیگر تنها قشر روحانی جامعه زیر ذره بین نیستند، و همه آنانی که تحت عنوان دولت و متصف به نظام اسلامی هستند، باید در حد یک نظام اسلامی فعالیت کنند و اداره ما باید در طراز یک نظام اسلامی باشد و در حیطه مدیریتی با توان بیشتری وارد عمل شوید.

 

امام جمعه نجف آباد در پایان با اشاره به حضور میلیونی مردم در پیاده روی اربعین حسینی و حضور داوطلبانه نیروهای خدماتی و پزشکی شهرستان در نجف، تصریح کرد: مهمترین پیام اربعین استمرار پویایی تشیع است که مقصدش تشکیل دولت عدل مطلق است و ما زمینه سازان آن دولت هستیم.

 

وی با تقدیر و تشکر از حضور داوطلبانه پزشکان، پرستاران و اقشار مردم به عنوان نیروی خدماتی در اربعین حسینی در نجف اشرف بیان داشت: طبق توافق میان نجف و نجف آّباد یک پایگاه پزشکی در اختیار شهرستان در مسیر نجف به کربلا قرار گرفت  که با حضور داوطلبانه 15پزشک و پرستار که حتی تأمین دارو نیز به صورت مردمی تهیه شد، و هم چنین حضور 80نفر نیروی داوطلب جهت خدمات در این راهپیمایی عظیم نشان از روحیه جهادی مردم این شهرستان حتی در دوران پس از جنگ دارد./1306/202/ب3

ارسال نظرات