۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۳۰۸۳۲۰
نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

برای انتخاب نمایندگان خبرگان رهبری نباید به عناوین افراد نگاه کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: کار مجلس خبرگان نظارت بر رهبری نیست بلکه نظارت بر شرایط رهبری است و تنها در صورتی رهبر را عزل می ‌کنند که رهبر از این شرایط عدول کند و نظارت رهبری درونی است نه از سوی مجلس و قانون.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه ‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ این شهر برگزار شد، با اشاره به بسته شدن پرونده پی ام دی ایران اظهار داشت: ایستادگی رهبر و مقاومت مردم بود که سبب شد بابی جدید در مذاکرات هسته ای گشوده شود و این افتخاری بزرگ است.

 

وی با بیان این که مذاکره با دشمن انسان را به ذلت و خواری می‌کشاند و اگر در مذاکرات که به مصلحت کشور صورت گرفت، ایستادگی رهبر نبود، کشور در جایگاه کنونی قرار نداشت، ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب در مذاکرات به عنوان ولی امر مسلمین ایستاد و اجازه نداد کشور در مقابل دشمن کوتاه بیاید.

 

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: یکی از وظایف مؤمن متقی دفاع از کشور است و این دفاع در دو عرصه عمل به دستورات دین و تلاش برای این که جامعه رنگ و جلای دینی به خود بگیرد، صورت می ‌پذیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که جمهوری اسلامی ایران اسلام را احیا کرد و به دنیا عرضه داشت، خاطرنشان کرد: امروز دفاع از جمهوری اسلامی ایران دفاع از دین خدا‌ست و افراد مؤمن دفاع از دین خدا را وظیفه خود می ‌دانند.

 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به سوم دی روز ثبت احوال ادامه داد: روز 27 آذر روز مبارزه با خشونت و افراطی ‌گری است که باید تلاش شود چهره زیبای اسلام را به مردم عرضه کنیم و بدانیم اگر اسلام در جایی خشونت دارد برای مردم رحمت و رأفت است.

 

این مقام مسؤول بیان داشت: افرادی در دنیا با راه انداختن داعش و شیعه انگلیسی در صدد بدنام کردن شیعیان هستند و به این طریق شیعه‌ هراسی در دنیا به راه انداخته و شیعیان را افرادی خشن معرفی می ‌کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام همچنین به 27 آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله مفتح و دو همراهش اشاره و گفت: این شهید بزرگ هم در حوزه فعالیت داشت و هم در دانشگاه و از همین رو شهادت وی به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گرفت.

 

وی هدف دانشگاه و حوزه را یکی دانست و تأکید کرد: باید این دو هدف واحد خود را در یک سفره قرار دهند و هر دو به انسان‌ سازی بپردازند.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به هشتم ربیع‌الاول، سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) گفت: این امام با وجود سختی ‌ها و محدودیت ‌ها همه تلاشش را برای قوت بخشیدن به شیعه و فراهم کردن زمینه غیبت امام زمان(عج) صورت داد و در این راه رنج فراوان کشیدند.

 

امام جمعه شهرکرد، 12 ربیع‌الاول را روز تولد پیامبر(ص) و آغاز هفته وحدت عنوان و بیان داشت: هفته وحدت فرصت مغتنمی است برای وحدت میان شیعه و سنی چرا که ما با اهل سنت هیچ مشکلی نداریم و با هم زندگی می‌ کنیم؛  مشکل ما با تکفیری ‌ها و افراطی‌گری‌ها است.

 

وی با اشاره به اهمیت مجلس خبرگان، متزلزل کردن جایگاه ولایت فقیه را هدف دشمن بیان کرد و گفت: ما در بحث خبرگان رهبری از شخص خاصی دفاع نمی‌ کنیم و رهبر بزرگ و فرزانه که از سوی سیاست‌مداران دنیا به بزرگی یاد می‌شود نیازی به دفاع ما ندارد.

 

امام جمعه شهرکرد بیان داشت: افرادی که به دنبال سست کردن جایگاه ولایت ‌فقیه هستند در واقع می‌خواهند جناح و گروه خود را بر سر کار آورده و در جایگاه رهبری قرار دهند، در حالی‌ که رهبر نباید از جناح خاصی انتخاب شود.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: کار مجلس خبرگان نظارت بر رهبری نیست بلکه نظارت بر شرایط رهبری است و تنها در صورتی رهبر را عزل می ‌کنند که رهبر از این شرایط عدول کند و نظارت رهبری درونی است نه از سوی مجلس و قانون.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به این که دغدغه امروز این است که دشمنان از بیرون و درون به دنبال انحراف در منصب رهبر هستند، افزود: باید بدانیم انحراف در منصب رهبری ستون انقلاب را نابود می ‌کند چراکه انحراف در دولت یا نهادی نیست که اصلاح شود.

 

وی شکل‌ گیری مجلس خبرگانی متشکل از انسان ‌های مؤمن، شجاع و ایستاده در مقابل همه انحرافات را ضروری عنوان و تأکید کرد: حضور کسانی که در گذشته همراه امام بودند و اما در زمانی که شاهد مخدوش شدن خط امام بودند سکوت کردند در مجلس خبرگان رهبری خطرناک است و نباید به سوابق و عناوین افراد نگاه شود و فرد انتخاب شود./9457/201/ب1

ارسال نظرات