۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۰
کد خبر: ۳۰۸۵۸۳
خبرگان بصیر(27)

خیز افراد زاویه دار با انقلاب و ولایت برای نفوذ به خبرگان آینده جدی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خیز افراد زاویه دار با ولایت برای ورود به خبرگان را جدی برشمرد و گفت: این افراد عدد ندارند وگرنه اگر می توانستند نفوذ می کردند اما خوشبختانه افراد خاصی ندارند، معنا ندارد کسی که با رهبری زاویه داشته باشد عضو خبرگان شود.
آيت الله طباطبايي نژاد آيت الله طباطبايي نژاد

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین جایگاه مجلس خبرگان در نظام اسلامی پرداخت و گفت: فرمایشات حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب نشان از جایگاه والای این مجلس دارد.


وی افزود: مجلس خبرگان رهبری دو کار اساسی دارد، یکی این که رهبری را درصورت لزوم تعیین می کند و دومین کار این که بر کار رهبری نظارت دارد تا در مسیر درست از نظر سیاسی، علمی و تقوا قرار بگیرد که این کار مهمی است.


نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان این که ولایت فقیه و رهبری در رأس امور قرار دارد، اظهار داشت: خبرگان در نصب و نظارت بر کارهای ولی فقیه حضور دارد که دلیلی بر اهمیت بسیار فراوان خبرگان است که امیدواریم مردم توجه داشته باشند و افراد لایق، متدین و بی خط و ربط با خط هایی که در کشور وجود دارد با کمال خلوص کار خود را انجام دهند و آنها را انتخاب کنند.


وی خیز افراد زاویه دار با ولایت برای ورود به خبرگان را جدی برشمرد و ادامه داد: این افراد عدد ندارند وگرنه اگر می توانستند نفوذ می کردند اما خوشبختانه افراد خاصی ندارند، چنین مسأله ای وجود دارد و مردم باید توجه داشته باشند که موضوع حساس است.


آیت الله طباطبایی نژاد با بیان این که ما خداوند را شکر می کنیم که این گروه و افرادی که چنین خیالی در سر می پرورانند عدد لازم را در اختیار ندارند، ابراز داشت: معنا ندارد کسی که با رهبری زاویه داشته باشد عضو خبرگان شود؛ زاویه داشتن با رهبری به معنای زاویه داشتن با انقلاب است.


وی با اشاره به شاخصه ها و معیارهای نمایندگان خبرگان رهبری عنوان کرد: نمایندگان خبرگان باید مجتهد بوده و در مسائل سیاسی و اجتماعی خبرویت داشته باشند؛ همچنین این نمایندگان باید از تدبیر و علم لازم برخوردار باشند، نماینده خبرگان تنها باید در خط و مسیر مستقیم الهی قدم بگذارد و تصمیم بگیرد.


امام جمعه اصفهان به وجه تمایز این دوره از انتخابات مجلس خبرگان با دوره های پیشین اشاره و خاطرنشان کرد: وجه تمایز این است که برخی می خواهند افراد غیر صحیح را خبرگان نفوذ دهند که باید بیشتر به این مسأله توجه شود و مردم باید سعی داشته باشند در این دوره نیز افراد خوبی را انتخاب کنند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات