۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۳۰۸۶۱۷
با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی؛

مراسم یادواره شهدای چهار محل قدیم بوشهر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی مراسم یادواره شهدای چهار محل قدیم بوشهر برگزار شد.
شهداي چهار محل قديم بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) نخستین یادواره شهدای چهار محل بوشهر با حضور خیل عظیم مردم ولایتمدار و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی و مداحی میثم مطیعی در مصلای جمعه بوشهر برگزار شد.

دلباختگان اهل بیت عصمت و طهارت در شب شهادت امام حسن عسکری (ع) به سینه زنی پرداختند و با مداحی حاج میثم مطیعی در سوگ شهادت آن امام معصوم اشک ماتم ریختند.
 
 
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در ابتدای مراسم با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای چهار محل بوشهر گفت: یادواره شهدا رعایت حفظ ارزشها است و یاد و خاطره شهدا راه شهادت است.
 
 
وی افزود: شهر بوشهر از قدیم الایام علمای برجسته ای مانند آیت الله علامه بلادی بوشهری، آیت الله سیدمرتضی علم الهدی اهرمی و فقیه وارسته ای چون حاج سید محمدتقی حجت و عالم پارسا شیخ حسن آل عصفور در خود پرورش داده است.
 
 
آیت الله صفایی بوشهری بیان داشت: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و شروع جنگ تحمیلی علیه ایران جوانان بوشهر با بهره گیری از پیام امام (ره) و میراث دارانی همچون رییسعلی دلواری وارد صحنه مقاومت و دفاع مقدس شدند.
 
 
امام جمعه بوشهر گفت: شهر بوشهر با 48 شهید در جبهه های نبرد توانست فرزندان خود را در راه میهن و اسلام دهد.
 
 
حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی نیز در این مراسم با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) و گرامیداشت شهدای چهار محل بوشهر گفت: همه شهدا از شهدای فتنه تا شهدای مدافع حرم الگویشان امام حسین (ع) است و در زیر بیرق ولایت اباعبدالله الحسین (ع) به شعارشان که امیری یا حسین (ع) بود لبیک گفتند.
 
 
وی افزود: همه شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم از جوانان هستند همانطور که امام حسن عسکری(ع) 28 سال از عمر شریفشان نگذشته بود.
 
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی بیان داشت: استان بوشهر افتخارات زیادی از دوران مبارزه با استعمار انگلیس دارد و علمای مبارزی که برجسته هستند.
 
 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به انتخابات مجلس و خبرگان اظهارداشت: برخی در مجلس و خبرگان افرادی هستند که در روزنامه‌های زنجیره ای حضور دارند و یا با آمریکا هماهنگی و ارتباط دارند این جای نگرانی نیست، اما از خون شهدا و علمای اسلام که حکم شهدا را دارند نباید بگذرند.
 
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی بیان داشت: همین عده‌ای که فقط امکانات مالی خود را می بینند و با تبلیغات خارجی آنها در ارتباط و هماهنگ هستند و این همان مسأله نفوذی است که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند.
 
 
وی افزود: می خواهند با جنگ نفوذ در شجره طیبه صالحین عظمت و قدرت ولایت فقیه را و این حفاظ و پشتیبانی ملت را کم کنند.
 
 
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه همه نعمت ما شهدا هستند اظهارداشت: کاری که شهدا کردند و عمرشان را با خدا معامله کردند و اکنون افتخار و پیشرفت های هسته‌ای و دارویی کشور ما همه از خون شهدا است و خون آنان کشور و ملت ما را بیمه کرده است.
 
 
همچنین در این مراسم از خانواده‌های شهدای چهار محل قدیم بوشهر تجلیل به عمل آمد./833/203/ب3

 

ارسال نظرات