۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۳۰۹۴۹۲
مدیر حوزه علمیه قزوین:

آیت‌الله نمر مصداق مومن مجاهد در راه خدا است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه قزوین آیت‌الله نمر را یکی از افراد بیدار و با بصیرت دانست و گفت: ایشان دیدی باز و آگاه نسبت به حوادث جاری پیرامون خود داشت و همین مورد موجب شد تا دیدگاه دقیقی از جریان امور در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی داشته باشد این عالم برجسته تسلط بالایی بر روند تحولات جاری منطقه‌ای داشت.
حجت الاسلام علي عباسي

حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به شهادت آیة الله نمر گفت: این عالم بزرگ و شخصیت فرزانه مانند شمعی سوخت تا بندگان خدا از نورانیت و حرکت انقلابی او بهره مند شوند.

 

شهادت آیت‌الله نمر مومنان را اندوهگین و دشمنان را مسرور کرد

وی در ادامه افزود: شهادت این عالم بزرگ مومنان را اندوهگین و دشمنان حق و حقیقت را مسرور کرد البته وقوع چنین شهادتی نیاز به تبریک دارد چرا که هنوز پرچم اسلام به دست مجاهدان راه خداوند با شهادت همچنان برافراشته است.

 

شهادت مظلومانه آیت الله نمر یادآور کربلای حسینی است

این استاد تفسیر با بیان اینکه این سیر شهادت یادآور کربلای حسینی است اظهارکرد: شهادت آیة الله نمر نشان داد هنوز کربلای حسین نورافشانی می کند و لبیک گویان به این امام در این زمان فراوان تر شده اند کاروان شهدا مقصدشان خداست و به او می پیوندند.

 

مدیر حوزه علمیه با اشاره به آیات قرآن و روایات در بحث شهید و شهادت با تاکید بر اینکه پیام های شیخ نمر در حقیقت سخنان قرآن است ابراز کرد: در قرآن کریم سوره آل عمران آیه 139 خداوند می فرماید: هیچ زمانی به خودتان سستی راه ندهید شما ای مومنان مجاهد در راه خدا همواره در مرتبه اعلی و بالایی هستید ودهیچ زمانی خوار و ذلیل نخواهید شد.

 

مجاهدان در راه خدا جایگاه بالایی در نزد خدا دارند

وی با تصریح به اینکه مراد و مقصود قرآن مومنان مجاهد در راه خدا و بصیر هستند گفت: مومنانی که به حقایق آشنا باشند و مجاهد در راه خدا بوده و نسبت به دین و معارف آن بصیر و آگاه باشند چنین مومنانی در مرتبه بالایی در نزد خداوند هستند از این رو مومنان مجاهدی چون آیة الله نمر، سید ابراهیم زکزاکی، سیدحسن نصرالله از جایگاه بلند و بالایی در پیشگاه خداوند برخوردار هستند.

 

این استاد اخلاق زمان حاضر را زمان بیداری و بصیرت دینی دانست و تصریح کرد: اگر ما چهره ایمانی دین خود را بپذیریم باید بدانیم که امروز مردم دنیا هوشیار و بیدار هستند و پیام های عالمان دین را به خوبی دریافت می کنند و به راحتی آنها را تحلیل می‌کنند.

 

عنایت خداوند به مجاهدان رزق ویژه در آخرت است

حجت الاسلام عباسی در ادامه مصادیق دیگر قرآن در بحث شهید و شهادت با اشاره به آیه 58 سوره آل عمران عنایت خداوند را به مجاهدان ویژه دانست و اگفت: کسانی که در راه خداوند هجرت کردند و سپس به شهادت رسیدند یا بدون جنگ در راه خدا جان شان را فدا کردند خداوند به آنها رزق می دهد و باید آگاه باشند که حسابشان با خداوند است. چون اینها با خدا معامله کردند و خداوند هم از میان مردم مجاهدین را انتخاب کرد.

 

مدیر حوزه علمیه با بیان اینکه ما نباید در مورد اقشار مختلف جامعه یک قضاوت داشته باشیم افزود: کسی که مجاهد در راه خداست با بقیه مساوی نیست چرا که مجاهد در راه خداوند در راه آزادگی و آرامش بندگان خدا جان و مال خود را فدا کرده و به شهادت رسیده اینان مومنان مجاهدی هستند که همیشه در صحنه بوده اند و با مومنان غائب متفاوتند مومنان حاضر در صحنه بالاترند و درجه برتری دارند.

 

این استاد تفسیر با اشاره به روایتی از پیامبر در مورد شهدا خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند من جانشین شهید در خانه او هستم از این رو هر کس رضایت خانواده شهید را جلب کند رضایت مرا جلب کرده است و هر کس آنها را خشمگین کند مرا خشمگین کرده است.

 

وی ضمن محکوم کردن این جنایت بزرگ افزود: این حرکت ناجوانمردانه بیش از هر چیز بیانگر ضعف و ناتوانی دشمنان اسلام و حکام آل‌سعود در مقابله با مبارزات مردم مسلمان کشورهای اسلامی است.

 

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه رژیم آل‌سعود در تاریخ جنایت‌های بی‌شماری را مرتکب شده خاطرنشان کرد: نمونه تازه آن شهادت حجاج خانه خدا در منا آن هم با دهان تشنه بود و در ادامه این جنایت‌ها شهادت مردم بی‌گناه یمن بویژه شهادت آیت‌الله نمر بود که برگ سیاهی از حکومت خود را با این حرکت ناجوانمردانه به ثبت رساند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه ظالمان عده‌ای را به جرم ایمان، آزادی و استقلال طلبی و تلاش برای رساندن حق به حق‌دار مورد شکنجه قرار می‌دهند اظهار کرد: شیخ نمر به عنوان یکی از این انسان های مجاهد در راه خدا و برای مردم مظلوم جهان دل می‌سوزاند و همواره علیه ظلم و ستم آل سعود قیام می‌کرد.

 

حجت‌الاسلام عباسی به بازداشت این عالم مجاهد پرداخت و خاطرنشان کرد: رژیم عربستان در حالی شیخ نمر را بازداشت کرد که پیش از این نیز دو بار بازداشت کرده و حتی در زمان بازداشت وی نیز با اینکه این عالم از ناحیه پا نیز مجروح شده بود مأموران آل‌سعود به وی رسیدگی درمانی نکردند که این اوج رذالت و پستی این رژیم وابسته و پوسیده را نشان می‌دهد.

 

موج واکنش‌ها در مقابل جنایات عربستان محدود به شیعیان نخواهد شد

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه موج واکنش‌ها در مقابل جنایات عربستان محدود به شیعیان نخواهد شد گفت: تمامی انسان‌های آزاده بدون در نظر گرفتن دین خود به دلیل بالا رفتن بصیرت آنها این چنین ظلم‌هایی را تحمل نخواهند کرد و خشم خود را به دشمنان اسلام نشان خواهند داد.

 

مدیر حوزه علمیه استان قزوین ابراز کرد: گروه‌های تروریستی داعش اکنون با حمایت مالی کشور عربستان سعودی جنایت‌هایی زیادی را در کشور سوریه و عراق انجام می‌دهند.

 

وی عالم مجاهد شهید آیت‌الله نمر را یک روحانی آزادی‌خواه و حق‌گو دانست و تصریح کرد: ایشان همیشه مدافع اسلام و حقوق مظلومان بودند و از خصوصیات اخلاقی این عالم بزرگوار، می‌توان به بلندی همت وی در حفظ، اصول و مبانی ارزش‌های دینی اشاره کرد.

 

مدیر حوزه علمیه قزوین شهادت علما و بزرگان را زمینه‌ای برای بیداری مردم دانست و افزود: چنین جنایاتی در ذهن مردم این سوال را ایجاد خواهد کرد که چرا حکومتی دست به چنین اقدامات وحشتناکی می‌زند از این رو برای رسیدن به پاسخ سوالات خود علت یابی کرده و در نهایت به بیداری خواهند رسید.

 

آیت‌الله نمر مصداق مومن مجاهد در راه خدا است

وی در ادامه آیت‌الله نمر را یکی از افراد بیدار و با بصیرت دانست و گفت: ایشان دیدی باز و آگاه نسبت به حوادث جاری پیرامون خود داشت و همین مورد موجب شد تا دیدگاه دقیقی از جریان امور در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی داشته باشد این عالم برجسته تسلط بالایی بر روند تحولات جاری منطقه‌ای داشت.

 

وی در پایان گفت: مجموعه این بیدارگری ها در نهایت به فروپاشی دولت عربستان و منزوی تر شدن هر چه بیشتر آل سعود منجر خواهد شد از این رو واکنش های مردم آزاده در جهان رژیم منحوس آل سعود را در کام خود خواهد کشاند و در آینده انسان های عادل و دولتی مردمی بر جای آنها خواهد نشست./873/302/ب3

ارسال نظرات