۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۳۰۹۶۴۴
نماینده بعثه‌ مقام معظم رهبری در عراق:

وظیفه روحانیت بصیرت افزایی در میان مردم و زائران است

خبرگزاری رسا ـ نماینده بعثه‌ مقام معظم رهبری در عراق گفت: وظیفه روحانیان و مداحان کاروان ها، ضمن پرهیز از دامن زدن به اختلافات، بصیرت افزایی زائران عتبات عالیات و کمک کردن به آنها برای تشخیص حق از باطل در فضای غبارآلود و در فتنه ها است.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی در جلسه روحانیان و مداحان کاروان ها، افزود: آنچه مهم است، عزت اسلام و ایران عزیز است و روحانیان که همواره نقش ارزشمندی در بصیرت مردم داشته اند، باید در شرایط کنونی تلاش بیشتری کنند و افزایش بصیرت مردم و زائران را در دستور کار قرار دهند.

 

وی با اشاره به شرایط حساس منطقه گفت: برخلاف مقام معظم رهبری که همواره بر وحدت در جهان اسلام و مسلمانان تاکید داشتند و دارند، برخی ها در پی ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی هستند و به اختلافات دامن می زنند.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، انتخابات پیش رو را یاد آور شد و افزود: دشمنان نظام اسلامی همواره در استانه برگزاری انتخابات در کشور، دست به کار می شوند تا با نفوذ، مردم را از حضور در پای صندوق های رای دلسرد و اغتشاشاتی را در میهن اسلامی مان ایجاد کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی، وظیفه همه ماست که ضمن تشویق مردم به حضور پر شور و گسترده در انتخابات، به آنان، در تشخیص درست و انتخاب اصلح، بر اساس معیارهای دینی، کمک کنیم.

 

وی با بیان اینکه بر اساس آیات و وروایات، تقوا، یاد خدا، تفکر، علم و دانش، انس با قرآن، اخلاص و هم نشینی با خوبان خدا، عبرت آموزی از سرنوشت پیشینیان به انسان ها بصیرت می دهد و دلشان را در تاریکی ها روشن می کند افزود: داشتن بصیرت به ما و دیگران کمک می کند تا در فضای غبار آلود و پرفتنه، حق را از باطل و نور را از ظلمت تشخیص دهیم و راه درست را انتخاب کنیم.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق همچنین بر لزوم خوش رویی و خدمت هرچه بیشتر به زائران عتبات عالیات، تلاش برای به جا گذاشتن خاطره خوش از این سفر معنوی برای زائران، و نیز زمان شناسی و مخاطب شناسی بیشتر و بهتر روحانیان و مداحان کاروان ها تاکید کرد./1330/د102/ف

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات