۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۳۰۹۸۴۴
امام جمعه ملاثانی:

بصیرت ابزار تبلیغ تمدن نوین اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ملاثانی با اشاره به مواضع سخت گیرانه استکبار برای رویارویی با گسترش تمدن اسلامی، گفت: بصیرت و بردباری ابزاری برای تبلیغ تمدن اسلامی است.
 همايش ملي تمدن نوين اسلامي

حجت الاسلام منصور شنان نصاری، امام جمعه ملاثانی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره تمدن نوین اسلامی و محتوای این تمدن گفت: آیه «و ان تصبروا و تتقوا لا یضرکم کیدهم شیئا» از جمله آیه هایی است که رهبر معظم انقلاب درباره تمدن نوین اسلامی در سخنرانی خود به آنها استشهاد کرده است.

 

امام جمعه ملاثانی با بیان این که تلاش در راستای تمدن نوین اسلامی با مشکلات و مواضع تراشی دشمنان اسلام رو به رو است، اظهار داشت: بنا به آیه فوق تمام اقدامات این دشمنان مانعی در پیش بردن تمدن نوین اسلامی نیست هر چند که بدون زحمت محقق نشده و هزینه های سنگینی را باید پرداخت کرد.

 

حجت الاسلام نصاری با اشاره به این که تمدن نوین اسلامی هدفی مقدس و آشنایی جهانیان با آن ضروری است، تصریح کرد: معرفی تمدن نوین اسلامی به بشریت و آشنایی جهانیان با آن بنا به سخنان امام علی(ع) در نهج البلاغه  از سوی انسان های با بصیرت و صبور محقق که رهبر معظم انقلاب درباره تمدن نوین اسلامی به این نکات اشاره کرده اند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که بعضی افراد صبور اما فاقد بصیرت هستند، افزود: برپایی تمدن نوین اسلامی منوط به داشتن صبر و بصیرت بوده و مظلومیت ملت بحرین، نیجریه، یمن و رشادت های آنها در پافشاری بر عقاید نشان از صبر و بصیرت آنها داشته و همه آنها در راه نشر تمدن نوین اسلامی و عاملی در معرفی آن به جهانیان است.

 

وی تمدن نوین اسلامی در سخنان رهبر معظم انقلاب را همان تمدن اسلامی در صدر اسلام بیان کرد و گفت: اختلاف در واژه نوین بوده و مراد استفاده از تکنولوژی و پیشرفت مادی غرب در راستای تبیین تمدن اسلامی است.

 

امام جمعه ملاثانی وحدت و خروج کشورهای اسلامی از زیر سلطه استعمارگران و مبارزه با استکبارگران را نخستین و حیاتی ترین شرط برپا داشتن تمدن نوین اسلامی بیان داشته و گفت: تمدن نوین اسلامی منوط به بیداری کشورهای اسلامی و تن به ذلت ندادن در برابر استکبار است./9456/302/ب3

 

ارسال نظرات