۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۳۱۰۱۲۹
مدیر حوزه علمیه قزوین تأکید کرد؛

ضرورت توجه بیش از پیش به مسأله علم آموزی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام عباسی با اشاره به اهمیت علم آموزی،‌ گفت: مسأله علم و علم آموزی در اسلام و حتی در قرآن مجید بسیار به آن تاکید شده و امروز باید بیش از پیش به علم آموزی آهمیت داده شود.
حجت الاسلام علي عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور فرمانده سپاه شهر اقبالیه به همراه جمعی از فرماندهان پایگاه مقاومت و مربیان حلقه های صالحین در مرکز مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد ضمن قدردانی از حضور موثر و فعال سپاه شهر اقبالیه، گفت: از تمام افرادی که در برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و همچنین برگزاری کلاس‌های اخلاق برای کارکنان سپاه زحمات زیادی می‌کشند صمیمانه تشکر می‌کنم.

 

اسلام به مسأله علم آموزی تاکید فراوان کرده است

حجت الاسلام عباسی در ادامه با اشاره به اهمیت علم آموزی، افزود: مسأله علم و علم آموزی در اسلام و حتی در قرآن مجید بسیار به آن تاکید شده است که امروز باید بیش از پیش به علم آموزی آهمیت داده شود.

 

مدیر حوزه علمیه استان قزوین مسأله جهاد و مبارزه را بسیار ارزشمند و مهم دانست و تصریح کرد: انسان وقتی جان خود را در طبق اخلاص و در راه  دین قرار داد، خداوند نیز به او توجه ویژه‌ای خواهد داشت.

 

ارتباط حلقه های صالحین و حوزه های علمیه استان باید تقویت شود

سرهنگ محرمعلی والدی فرمانده سپاه اقبالیه در ادامه ضمن برشمردن نقش مهم و تاثیر گزار روحانیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی، گفت: امروزه روحانیت و حوزه‌های علمیه در کشور و در استان نقش تاثیرگذاری داشته که باید این نهاد مهم و اثر گذار تقویت شود.

 

والدی تصریح کرد: حضور موثر علما و ارتباط با مجموعه سپاه و همچنین ارتباط حلقه‌های صالحین باید بیش از گذشته تقویت شود.

 

وی با اشاره به سطح مهارت مربیان صالحین گفت: تقویت، انسجام و انگیزه معنوی و ارتقا دانش و مهارت‌های تربیتی مربیان و سرمربیان صالحین می‌تواند همیشه در اولویت جدی مربیان قرار گیرد.

 

فرمانده سپاه اقبالیه در پایان گفت: در برخی از روستا ها عدم یک روحانی باعث می‌شود که مردم روستا نتوانند بیشتر به انجام مسایل دینی و شرعی خود بپردازند، از این رو امیدواریم با مدیریت حوزه علمیه  قزوین بتوانیم این روستاها را از وجود یک عالم غنی کرده تا با حضور وی بتوانیم به شبهات ومسایل دینی مردم رسیدگی کنیم./873/202/ب1

ارسال نظرات