۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۳۱۰۳۰۲
بهمن ماه در تبریز؛

کنگره بزرگداشت 36 هزار شهید دانش‌آموز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ کنگره ملی بزرگداشت ۳۶ هزار دانش آموز شهید کشور با محوریت شهیده شاخص «ایران قربانی» بهمن ماه امسال به میزبانی تبریز برگزار می‌شود.
شهداي روحاني کشور

طاهر علمی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی و جانشین ستاد برگزاری کنگره ملی بزرگداشت 36 هزار دانش آموز شهید کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت:  این یادواره با هدف ارتقای سطح بصیرتی و فرهنگ و شناخت دانش آموزان از شهدا و اهداف شهدای دانش‌آموز برگزار می شود.


وی با بیان این که خدمت به شهدا و انتقال اهداف آنها به نسل جوان کمتر از شهادت نیست، تصریح کرد: اگر نوع نگاه ما به این برنامه ها ضعیف و مادی باشد راه به جایی نخواهیم برد؛ اما اگر کار برای خدا و رضایت او باشد آن وقت است که الطاف الهی هم در طول برنامه شامل حالمان خواهد شد.


علمی همدلی و همزبانی را لازمه برگزاری مطلوب این کنگره ملی در تبریز عنوان کرد و با تأکید بر نقش رسانه‌ها در معرفی برنامه‌های جنبی این برنامه فرهنگی گفت: ابتکار و خلاقیت در برنامه ها و خروج از حالت کلیشه ای از مهم‌ترین ویژگی‌های برنامه‌های جنبی در کنگره شهدای دانش‌آموز است.


وی با بیان این‌که کنگره ملی بزرگداشت 36 هزار دانش آموز شهید کشور با محوریت شهیده شاخص «ایران قربانی» بهمن ماه امسال به میزبانی تبریز برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: این کنگره با حضور میهمانان لشکری و کشوری یازدهم بهمن در آستانه فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی در تالار معلم تبریز برگزار می شود.


جانشین ستاد برگزاری کنگره ملی بزرگداشت 36 هزار دانش آموز شهید کشور با تأکید بر این‌که کنگره به دنبال معرفی شهدای دانش‌آموز و نقش ایشان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل است، گفت: هنوز رشادت‌های بسیاری از این دلاورمردان تاریخ ایران اسلامی گمنام باقی مانده‌اند.


علمی با اشاره به این‌که شهدای دانش‌آموز علیرغم کم بودن سن و سال خود و مخالفت دست‌اندرکاران جنگ تحمیلی، به اصرار در خط مقدم جبهه حضور می یافتند، افزود: امروز شاهدیم که هر یک از این شهدای دانش‌آموز چراغ روشنی در مسیر اعتلای ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.


وی در پایان با تأکید بر این‌که شهدای دانش‌آموز مانند شهدای دیگر اقشار جامعه تربیت یافته مکتب حضرت سیدالشهدا(ع) بودند، تصریح کرد: امروز ادامه راه شهدا تنها با ولایت‌مداری و حضور در صحنه‌های مختلف نظام محقق می شود./935/303/ب1

ارسال نظرات