۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۳۱۰۷۴۳
استاد حوزه و دانشگاه:

مشکلات اقتصادی از موانع بر سر راه ازدواج جوانان است

خبرگزاری رسا ـ اسماعیل زاده با بیان اینکه یکی از موانع بر سر راه ازدواج جوانان امروزی مشکلات اقتصادی است، گفت: مشکلات اقتصادی و توقعات طرفین از موانع بر سر راه ازدواج جوانان است و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.
ازدواج اسان

خانم اسماعیل زاده استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با ازدواج آسان، گفت: بر سر راه ازدواج جوانان امروز ما موانع زیادی وجود دارد که مشکلات اقتصادی و توقعات طرفین از جمله آن ها است.

 

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: ما با توجه به آموزه های دین اسلام به طور عملی می بینیم که در جامعه امروز اموری که در دین مورد تاکید است وجود ندارد و اگر وجود داشته باشد متفاوت با آنچه که در دین آمده است، ‌می‌باشد.

 

وی تصریح کرد: جوانان را به ازدواج در بیاورید و اگر فقیر باشند خدا از فضل خودش آنها را بی نیاز می کند که خدا گشایش دهنده و آگاه است؛ پس کسانی که ازدواج را مثل معادله دو تا دو تا می دانند باید گفت که خدا را هم در نظر داشته باشید؛ بزرگ ترین واقعیت عالم خداست؛ پیامبر فرمود: کسی که ازدواج را از ترس فقر رها کند به وعده خدا اعتقاد ندارد.

 

اسماعیل زاده با بیان ملاک های غیر منطقی ازدواج بیان داشت: نخستین ملاک غیرمنطقی در ازدواج، ظاهر و قیافه است؛ امروزه ملاک ظاهر و قیافه در بسیاری از خواستگاری ها نخستین مانع برای رسیدن دختر و پسری هستند که آماده ازدواج می باشند.

 

وی در بیان ملاک های دیگر ابراز داشت: یکی دیگر از ملاک های غیر منطقی در ازدواج داشتن شغل ثابت آقایان است که امروزه مشکل اصلی برای ازدواج جوانان می‌باشد.

 

استاد حوزه و دانشگاه اذعان کرد: برای پایین آوردن سن ازدواج باید مسائلی را بپذیریم؛ یکی از مسائلی که باید بپذیریم این است که داشتن شغل ثابت آقایان را از ملاک های اصلی ازدواج حذف کنیم، یکی از معیارهای اصلی خانواده ها این است که وضعیت شغل، ثابت باشد؛ بسیاری از افراد جامعه ما شغل ثابتی دارند مثلا در شرکتی کار می کنند یا در بازار کار می کنند ولی ممکن است که وضعیت سال آینده آنها مشخص نباشد ولی ما به آنها شغل ثابت می گوییم.

 

وی یکی از دلایل بالا رفتن سن ازدواج را افزایش اعتیاد دانست و افزود: افزایش آمار اعتیاد در جامعه ما سبب بالا رفتن سن ازدواج می شود که افراد به مسکن های مجازی و مواد مخدر که خود زمینه ساز اعتیاد است روی می آورند و ازدواج نمی کنند، کاهش نسل صورت می گیرد که بحث روز جامعه و دغدغه مسؤولان کشوری است.

 

اسماعیل زاده در زمینه ارائه راهکار برای پایین آوردن سن ازدواج گفت: افزایش مهارت های زندگی بین افراد در جامعه امروز از سوی رسانه هااست که این باید در بین جوانان فرهنگ سازی و آماده سازی شود؛ جوانان ما بتوانند بعد از ازدواج مشکلات خود را حل کنند، از این رو ترس از طلاق است که جوانان به ازدواج روی نمی آورند و همچنین آمار طلاق نشان داده است که اکثر طلاق ها در اوایل ازدواج رخ می دهد.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: یکی دیگر از مطمئن ترین و بهترین راهکارها، تغییر فرهنگ ازدواج درجامعه ما است که تحت تاثیر فرهنگ غرب قرار گرفته؛ تا وقتی که این فرهنگ وجود دارد نمی توانیم سن ازدواج را پایین بیاوریم./972/302/ب1

ارسال نظرات