۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۳۱۱۲۶۶
مولوی عبدالحمید:

جمهوری اسلامی زمینه توسعه نماز را فراهم کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهل سنت زاهدان با بیان اینکه جمهوری اسلامی زمینه توسعه نماز را فراهم کرد، گفت: با آمدن جمهوری اسلامی اتفاقات خوبی در رشد اقامه نماز رخ داد اما اکنون نیز باید در تمام محلات و شهرک‌ها مساجدی در نظر گرفته شود.
مولوي عبدالحميد، امام جمعه اهل سنت زاهدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، در نخستین اجلاس استانی «نماز و سنجش دستاوردها» که ظهر امروز در سالن خاتم استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: نماز یکی از مهم‌ترین ارکان دین است و حتی بعد از ایمان شاید مهم‌تر از نماز وجود نداشته باشد.

 

امام جمعه اهل سنت زاهدان با ابراز تأسف از ضایع شدن نماز، بیان کرد: بعد از انبیا و پاکان مهم‌ترین محوری که ضایع شد، نماز بود وقتی نماز ضایع شد، درِ شهوات نفسانی به روی انسان باز می‌شود؛ زیرا نماز بود که انسان را از بدی دور می‌کرد.

 

وی با اشاره به انواع چالش‌های مسلمانان ابراز داشت: امروز امت مسلمان با مهم‌ترین چالش یعنی ضعف در ایمان و عمل مواجه است چرا که بالاترین عمل نزد خدا یعنی نماز را ضایع کرده است، اکنون عده‌ای اصلا نماز نمی‌خوانند و برخی دیگر هم که نماز می‌خوانند به روح آن توجه نمی‌کنند.

 

مولوی عبدالحمید با اشاره به ویژگی‌های عبادت رسول خدا و امام علی(ع) خاطرنشان کرد: حضرت رسول(ص) در نماز چنان به رکوع می‌ایستاد و در بین دو سجده می‌نشست که برخی گمان می‌کردند ایشان ادامه نماز را فراموش کرده‌اند.

 

وی ادامه داد: حضرت علی(ع) نیز وقتی نماز می‌خواندند همه صحابه‌ای که به ایشان اقتدا کرده بودند، به یاد نماز پیامبر(ع) می‌افتادند.

 

امام جمعه اهل سنت زاهدان عنوان کرد: اسلام تنها دین شعار نیست بلکه باید عمل کرد در تمام خانواده‌ها باید به نماز اهمیت داده شود نباید اعتقاد به نماز سرسری باشد.

 

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی زمینه توسعه نماز را فراهم کرد، اظهار داشت: با آمدن جمهوری اسلامی اتفاقات خوبی در رشد اقامه نماز رخ داده اما اکنون نیز باید در تمام محلات و شهرک‌ها مساجدی در نظر گرفته شود./831/202/ب2

ارسال نظرات