۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۳۱۱۲۶۷
رییس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

آغاز به کار ستاد پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات انتخاباتی در استان چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری رسا ـ رییس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری پیشگیری از وقوع جرم را در رأس برنامه های دستگاه قضا در استان دانست و گفت: هم اکنون ستاد پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات انتخاباتی فعال است و مسائل را پایش، نظارت و پیگیری می کند.
سيدعبدالله موسوي، رييس کل دادگستري چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، سیدعبدالله موسوی، رییس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری، شامگاه شنبه، 26 دی ماه، در نشست شورای ادارای این استان با اشاره به این که دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز در پیش رو داریم که همه باید برای برگزاری هرچه باشکوه تر و سالم تر آن همکاری و تعامل داشته باشند، ادامه داد: مدیران ابزار و امکانات بسیاری در اختیار دارند که از یک سو باید آن را در برگزاری انتخابات به خدمت گیرند و از سوی دیگر نباید از آن استفاده شخصی و تبلیغاتی له یا علیه داوطلبی داشته باشند.

 

وی مجلس خبرگان رهبری را مهم‌ترین رکن حاکمیت نظام و مجلس شورای اسلامی را در رأس همه‌ امور کشور دانست و تصریح ‌کرد: این دو انتخابات پیش‌رو در شرایط کنونی خاورمیانه و اروپا برای جمهوری اسلامی ایران انتخاباتی تاریخی و سرنوشت‌ساز هستند.


موسوی از برخورد قاطع با متخلفان انتخاباتی خبر داد و گفت: قانون ملاک رفتار و گفتار مسؤولان است و باید از هر گونه برداشت و اقدام سلیقه ای در انتخابات پرهیز شود.


رییس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری پیشگیری از وقوع جرم را در رأس برنامه های دستگاه قضا در استان دانست و افزود: هم اکنون ستاد پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات انتخاباتی فعال است و مسائل را پایش، نظارت و پیگیری می کند.


این مقام مسؤول تعامل و همکاری عوامل اجرایی و نظارت را عامل مهمی در برگزاری هر چه بهتر انتخابات دانست و تصریح کرد: تمام تلاش ها باید برای رعایت حق الناس باشد.


وی خاطرنشان کرد: مسؤولان انتظامی و قضایی بدون هیچگونه دخالتی در امر اجرا و نظارت برطبق قانون به وظایف و رسالت خود عمل می کنند.

 

خدابخش مرادی، رییس ستاد انتخابات استان چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این نشست با اشاره به اهمیت انتخابات، اظهار داشت: مسؤولان کشور به استناد ماده 25 و 42 انتخابات، وظیفه صحت و امانت در انتخابات را دارند.

 

وی افزود: 115 کمیته شش گانه در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان وظایف خود را در شش حوزه پشتیبانی، امنیت، فن آوری و اطلاعات، حراست، حقوقی و تبلیغات اجرا می‌کنند.

 

مرادی خاطرنشان کرد: برای برگزاری یک انتخاب مهم و در شأن نظام، اقداماتی از جمله آموزش هیأت اجرایی و ثبت نام و مشخص نمودن حوزه‌های انتخاباتی باید صورت بگیرد.

 

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار با اشاره به این که 11 هزار نفر در غالب هیأت های اجرایی، بازرسی، امنیتی و نظامی در ستاد انتخابات همکاری می‌کنند، افزود: 710 شعبه ثبت نام و اخذ رأی برای این امر در نظر گرفته شده است، که از این تعداد 502 شعبه ثابت و 207 شعبه سیار است و 390 شعبه آن روستایی و 420 شعبه آن شهری است.

 

مرادی تصریح کرد: تمامی دستگاه های اداری مکلفند بر اساس بخشنامه استانداری، فرمانداری و شهرداری تمام امکانات خود را در اختیار این امر ملی و تکلیفی انتخابات قرار دهند.

 

وی با توجه به ماده 59 قانون اساسی، اعلام کرد: تبلیغ از طریق صدا و سیما و خطابه میز امام جمعه ممنوعیت قانونی دارد.

 

مرادی در پایان با توجه به قرار گرفتن در آستانه دهه فجر، از مسؤولان خواست تا بستری پرشور مانند ایام دهه فجر را برای انتخابات به وجود آورند تا مردم به نظام خود امیدوارتر باشند و با عزم جدی تر در انتخابات شرکت کنند./9457/202/ب2

ارسال نظرات