۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۳۱۱۳۱۲
رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی:

هیأت نظارت صلاحیت 51 داوطلب نمایندگی مجلس در خراسان شمالی را تأیید کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: هیأت نظارت بر انتخابات استان صلاحیت 51 داوطلب نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خراسان شمالی را تأیید کرد.
نوروزيان- رييس ستاد انتخابات خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، محمدرحیم نوروزیان رییس ستاد انتخابات استان خراسان شمالی، صبح امروز در جمع خبرنگاران، از تأیید صلاحیت 51 داوطلب رقابت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان خبر داد و افزود: هیأت نظارت بر انتخابات خراسان شمالی در مهلت مقرر نتایج نهایی بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات را اعلام کرد که بر اساس آن این هیأت از میان 90 کاندیدای تأیید صلاحیت شده در هیأت های اجرایی استان، صلاحیت 51 نفر را تأیید کرد.

 

وی افزود: در حوزه انتخابیه شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، جاجرم و گرمه صلاحیت 32 نفر، حوزه انتخابیه شیروان پنج نفر و در حوزه انتخابیه اسفراین هم صلاحیت 14 نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی تأیید شده است.

 

نوروزیان اضافه کرد: در حوزه انتخابیه شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجموع 61 نفر ثبت نام کرده بودند که از این تعداد 32 نفر تأیید صلاحیت و 17 نفر رد صلاحیت شده و صلاحیت 12 نفر نیز احراز نشده است.

 

وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه اسفراین نیز 20 نفر ثبت نام کرده بودند که از این تعداد 14نفر تأیید صلاحیت و دو نفر رد صلاحیت شدند و همچنین صلاحیت چهار نفر نیز احراز نشد.

 

به گفته این مسؤول در حوزه انتخابیه شیروان نیز 11 نفر ثبت نام کرده بودند که از این تعداد پنج نفر تأیید صلاحیت و سه نفر رد شده و سه نفر هم صلاحیت آنها احراز نشد.

 

نوروزیان با اشاره به اینکه بر این اساس در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی صلاحیت 55.43 درصد از داوطلبان رقابت در انتخابات تأیید شده است، خاطرنشان کرد: این میزان در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی 79 درصد بود.

 

وی اظهار کرد: آن دسته از داوطلبان رقابت در انتخابات مجلس شورای اسلامی که بر اساس نظر هیأت نظارت استان و هیأت نظارت بر انتخابات تأیید صلاحیت نشده اند می توانند از امروز، یکشنبه تا سه شنبه هفته جاری به مدت سه روز از ساعت هشت الی 16 به دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان و یا تهران مراجعه کرده و پس از دریافت فرم مربوط، شکایت خود را تنظیم کرده و تحویل دهند تا مورد بررسی قرار گیرد.

 

رییس ستاد انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پس از تنظیم و تحویل شکایت داوطلبان معترض به رد و یا عدم احراز صلاحیت، شورای نگهبان طی 20روز به اعتراض ها پاسخ می دهد.

 

نوروزیان افزود: اسامی قطعی نامزدهای تأیید شده 27 بهمن به وزارت کشور اعلام شده و یک روز پس از آن نیز فرمانداری ها و بخشداری های حوزه های انتخابیه، این اسامی را با انتشار آگهی عمومی به اطلاع مردم می رسانند.

 

گفتنی است، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، هفتم اسفندماه امسال به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

 

استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی دارای چهار کرسی مستقل و یک کرسی مشترک بوده و شهرستان فاروج این استان به طور مشترک با شهرستان قوچان استان خراسان رضوی یک نماینده دارد.

 

بنابر اعلام قبلی ستاد انتخابات خراسان شمالی، 825 شعبه در این استان برای این دوره از انتخابات تشکیل خواهد شد و 13 هزار نفر عوامل اجرایی و انتظامی، برگزاری انتخابات را بر عهده خواهند داشت.

 

حدود 60 درصد از جمعیت 918 هزار نفری خراسان شمالی واجد شرایط رأی دادن در انتخابات هفتم اسفند هستند./9314/202/ب3

ارسال نظرات