۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۳۱۱۹۳۶
در جمع زائران حرم مطهر اباعبدالله الحسین مطرح شد؛

انتقاد از سکوت مجامع بین‌المللی در برابر جنایت‌های داعش

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به اقدامات تروریستی داعش در کشور عراق، نسبت به سکوت مجامع بین المللی انتقاد کرد و گفت: چرا مدعیان دروغین مدافع حقوق بشر در برابر این همه جنایت سکوت می‌کنند و اجازهِ می دهند تا این تروریست ها، مسلمان را به خاک و خون بکشند.
سخنراني  حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر در حرم امام حسين

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، صبح روز امروز چهارشنبه با سخنرانی در جمع زائران ایرانی و در حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) هدف از زیارت را تشریح کرد.

 

وی با بیان اینکه هدف اصلی زیارت ائمه اطهار(ع) معرفت و شناخت الگوهای دینی و آشنایی بیشتر مکتب اهل بیت علیهم اسلام است، افزود: همه آنهایی که از راه های دور و نزدیک به سفر عتبات می آیند و سختی سفر را تحمل می کنند، برای این است که شناخت آن ها به مکتب نورانی اهل بیت افزایش یابد و با فرهنگ آن ها بیشتر آشنا شوند.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت، زندگی ائمه اطهار را برای همگان سرمشق دانست و گفت: امروز همه کسانی که به زیارت اعتاب مقدسه مشرف می شوند، هدف شان این است که از امام حسین(ع) و مکتب آن حضرت سرمشق بگیرند و آن را در زندگی خود اجرایی کنند.

 

سرپرست حجاج ایرانی، آشنا شدن با فلسفه قیام عاشورا را مهم عنوان کرد و افزود: عاشوار به ما می آموزد نباید به دیگران ظلم کرد و در برابر ظالم سکوت کنیم. زیرا امام حسین(ع) با قیام خود این معارف نورانی را به ما آموخته است ما نیز پیرو آن ها خواهیم بود.

 

وی مکتب اسلام را فرهنگ غنی دانست و گفت: قرآن و نهج البلاغه که بزرگ ترین ذخیره مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام است به ما راه هدایت را می آموزد تا در تمام مراحل زندگی هدایت ها آن ها را لحاظ کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به اقدامات تروریستی داعش در کشور عراق، نسبت به سکوت مجامع بین المللی انتقاد کرد و اظهار داشت: چرا مدعیان دروغین مدافع حقوق بشر در برابر این همه جنایت سکوت می کنند و اجازه می دهند تا این تروریست ها، مسلمان را به خاک و خون بکشند.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: امروز کشور عراق به سبب بی توجهی مجامع جهانی و اقدامات جنایتکارانه داعش ها مظلوم واقع شده و تحت فشار شدید قرار دارد، از این رو وظیفه همگان است که از ملت عراق حمایت کنند تا بتوانند بر دشمنان خود غلبه کنند./1330/102/ب2

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات