۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۳۱۲۱۰۱
آیت الله قزوینی در دیدار با سرپرست حجاج ایرانی:

زیبایی‌های مکتب اهل بیت را به جهانیان معرفی کنیم

خبرگزاری رسا ـ آیت الله قزوینی در دیدار با سرپرست حجاج ایرانی گفت: مکتب نورانی اهل بیت علیهم اسلام بسیار غنی است و باید زیبایی های این مکتب را به جهانیان معرفی کنیم تا تشنگان معارف نورانی ائمه اطهار از آن سیراب شوند.
آيت الله قزويني در ديدار با سرپرست حجاج ايراني

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت، چهارشنبه 30 دی ماه با حضور در بیت حضرت آیت الله سیدمرتضی قزوینی با این عالم حوزوی دیدار و گفت وگو کرد.

 

سرپرست حجاج ایرانی از خدمات علمی و مذهبی آیت الله قزوینی تجلیل کرد و گفت: خوشبختانه ایشان همیشه در عرصه های علمی و مذهبی فعال بوده و توانسته خدمات خوبی را به عاشقان مکتب اهل بیت علیهم السلام ارائه کنند.

 

وی در ادامه گزارشی از روند فعالیت های فرهنگی و اجرایی زایران ایرانی در عراق ارائه کرد و نسبت به حضور آیت الله قزوینی در جمع روحانیون کاروان ها و ارائه توصیه های اخلاقی به آنان تقدیر به عمل آورد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در ادامه گزارشی از مراسم حج تمتع و اربعین حسینی ارائه کرد و خدمات ملت عراق را به زایران اربعین بی نظیر توصیف کرد.

 

وی با اشاره به پیروزی های اخیر رزمندگان عراقی در مبارزه با تروریست های داعشی، گفت: امیدواریم در روزهای آینده شاهد پیروزهای بزرگ ملت عراق علیه تروریست ها باشیم و برای همیشه شر این اجانب برچیده شود.

 

حضرت آیت الله سیدمرتضی قزوینی نیز در این دیدار ضمن خیر مقدم به نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت، خدمات فرهنگی و اجرایی ارائه شده به زایران ایرانی را بسیار مطلوب ارزیابی کرد.

 

وی در بخشی از سخنان خود به آغاز برنامه اجرایی شدن برجام اشاره کرد و آن را برای ایران پیروزی بزرگ برشمرد و این موفقیت را نشان از تدابیر ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد.

 

آیت الله قزوینی در ادامه حضور زایران ایران در عتبات را فرصت بسیار خوبی ارزیابی کرد و اظهار داشت: امروز فرهنگ شیعه در حال گسترش و توسعه است و بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ ناب محمدی(ص) می باشد که باید با بهره گیری از شیوه های درست مکتب نورانی اهل بیت را به جهانیان معرفی کنیم.

 

وی اقدامات تروریست های داعشی را در عراق، سوریه و سایر کشورهای اسلامی محکوم کرد و گفت: این گروه های تندرو به نام اسلام فعالیت می کنند در حالی که هرگز شیوه آن ها اسلامی نیست و اینها دست پرورده صهیونیست ها می باشند که می خواهند مانع توسعه فرهنگ ناب شیعی شوند.

 

این عالم حوزه علمیه کربلا تصریح کرد: مکتب نورانی اهل بیت علیهم اسلام بسیار غنی است و باید زیبایی های این مکتب را به جهانیان معرفی کنیم تا تشنگان معارف نورانی ائمه اطهار از آن سیراب شوند./1330/د102/ی

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

 

ارسال نظرات