۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۳۱۲۱۸۰
امام جمعه بابل:

شورای نگهبان با جدیت در برابر فشارهای غیر قانونی ایستادگی کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل خواستار جدیت و ایستادگی شورای نگهبان در برابر فشارهای غیر قانونی شد و گفت: مجلس شورای اسلامی به عنوان خانه ملت باید در تراز انقلاب اسلامی و در راستای دفاع از ارزش‌های انقلاب و اسلام و رفع مشکلات مردم باشد.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه بابل در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان با اشاره به وظیفه شورای نگهبان در خصوص احراز صلاحیت کاندیداها بر اساس قانون اساسی، گفت: هر فردی که می خواهد وارد عرصه انتخابات شود باید صلاحیت او بر اساس قانون اساسی مورد احراز براساس منابع مشخص شده در قانون قرار گیرد.

 

وی افزود: متأسفانه طی روزهای اخیر شاهد فشارهای گسترده برخی جریان ها و گروه ها پس از اعلام احراز صلاحیت های کاندیداها از سوی هیات های نظارت هستیم.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با اشاره به ورود گسترده و ثبت نام افراد برای حضور در عرصه کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: برخی از افراد علی رغم اطلاع خود در خصوص عدم شایستگی برای کاندیداتوری اقدام به ثبت نام کردند و آمار بی سابقه ای از ثبت نام افراد به وجود آمد.

 

وی ادامه داد: برخی افراد علی رغم اینکه می دانستند که شایسته کانداتوری انتخابات مجلس را ندارند، اقدام به ثبت نام به عنوان کاندیدا کردند و این آمار بی سابقه ناشی از این مسأله است.

 

وی ادامه داد: انتخابات یک حق الناس است زیرا مردم بر اساس اعتماد خود به دستگاه های نظارتی انتظار دارند تا از ورود افراد ناشایست به عرصه کاندیداتوری انتخابات جلوگیری شود.

 

حجت الاسلام روحانی خواستار جدیت و ایستادگی شورای نگهبان در برابر فشارهای غیر قانونی شد و تصریح کرد: نباید نسبت به ورود برخی از افراد ناصالح چشم پوشی شود زیرا حضور یک فرد ناشایست در ارکان مهم تصمیم گیری نظام مانند مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری مانند موریانه ای پایه های انقلاب را می خورد.

 

وی اذعان کرد: صحنه های تلخ مجلس ششم و ورود افراد ناشایست در این مجلس نباید تکرار شود.

 

امام جمعه بابل لزوم هوشیاری و بصیرت مردم را در مواجهه با فضاسازی های برخی جریانات مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی به عنوان خانه ملت باید در تراز انقلاب اسلامی و در راستای دفاع از ارزشهای انقلاب و اسلام و رفع مشکلات مردم باشد.

 

مسؤول مدارس علمیه خاتم الانبیاء و الزهرا با اشاره به اجرای برجام، گفت: ملت ما پس از عمل کامل دولت به تعهدات خود در برجام در حال راستی آزمایی و میزان عمل به تعهدات طرفهای مقابل است.

 

وی با اهمیت دوران پسا برجام و لزوم هوشیاری دولت و ملت، اظهار داشت: ستاد قدرتمندی در اجرای برجام در کشور شکل بگیرد تا با اجرای آنچه که مصالح ملت است، نظارتی دقیق در این راستا انجام شود.

 

امام جمعه بابل با بیان این مطلب که از جمله نگرانی در مسأله پسا برجام موضوع نفوذ دشمنان در ارکان نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: دشمنان درصدد هستند تا به بهانه همکاری با ایران ضمن ایجاد رخنه ای در بدنه تصمیم گیری کشور، در ارکان نظام نفوذ کنند و نظام اسلامی یک همکار و همراه با خود بسازند.

 

وی ادامه داد: هدف مهم دشمنان در دوران پسا برجام، نفوذ در کشور، نابود کردن روحیه انقلابی در مردم و مسؤولان و تبدیل نظام اسلامی به یک نظام محافظه کار است که برای حفظ برجام به هر خفتی تن در دهد.

 

حجت الاسلام روحانی با هشدار نسبت به خواب رفتگی دستگاه های نظارتی در کشور در دوران پسا برجام، تاکید کرد: مبادا اجرای برجام ما را از یک نظام پویا و پیشرو در مبارزه به استکبار به یک نظام منفعل تبدیل کند.

 

وی یکی دیگر از اهداف دشمنان را در دوران پسا برجام ایجاد ارتباط و رابطه آمریکا با ایران دانست و افزود: آمریکا در صدد است که با اجرای برجام روابط خود با ایران را از بدنه پایین به سمت مسؤولان ارشد گسترده تر کند.

 

استاد خارج فقه حوزه علمیه  اذعان داشت: ملت ما هیچگاه طنین ضد استکباری مرگ بر آمریکا را ترک نمی کند و ملت ما همواره پیشرو در عرصه جهانی در مقابله با استکبار خواهد ماند.

 

امام جمعه بابل یکی از نگرانی ها را در دوران پسا برجام، ورود سیل گسترده کالاهای غربی به کشور دانست و گفت: پسا برجام باید زمینه ای برای اجرای اقتصاد مقاومتی باشد زیرا حرکت و تکاپو برای کار و تلاش موجب نجات کشور است.

 

وی ادامه داد: نباید با اجرای برجام واردات به کشور گسترش پیدا کند بلکه باید زمینه ورود کالاهای ایرانی در عرصه جهانی و صادرات آن فراهم شود./1313/201/ب1

ارسال نظرات