۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۳۱۲۴۴۰
رییس اداره تبلیغات شهرستان کوهرنگ:

استفاده از ظرفیت روحانیان کارآزموده تنها راه ارتقاء فرهنگ دینی مردم در روستاها است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات شهرستان کوهرنگ با بیان این که تنها راه ارتقاء فرهنگی دینی مردم در این شهرستان استفاده از ظرفیت روحانیان کارآزموده است، گفت: متأسفانه در مرکز این شهرستان تنها یک روحانی مستقر وجود دارد و این فاجعه است.
حجت الاسلام علي نصيري، رييس اداره سازمان تبليغات اسلامي شهرستان کوهرنگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام علی نصیری، رییس اداره تبلیغات شهرستان کوهرنگ، صبح امروز در نشست با معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال  و بختیاری با اشاره به بارش بیش از دو متر برف در این شهرستان و صعب العبور بودن روستاهای سرآقاسید و موگویی این منطقه گفت: روستاهای مذکور با داشتن روحانی از اوایل آبان ماه تا اردیبهشت ماه صعب العبور بوده و بیشتر مشکلات به صورت تلفنی با روحانی آن مناطق در میان گذاشته می‌شود.

 

وی با بیان این که شهرستان کوهرنگ در فقر فرهنگی به سر می برد و شرایط آن نسبت به سایر شهرستان ها ویژه و خاص است، گفت: با توجه به گستردگی و روستایی عشایری بودن بیشتر مناطق این شهرستان، اعتبارات ویژه ای برای فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در نظر گرفته شود تا بتوان پیشبرد اهداف فرهنگی در این مناطق را میسر کرد.

 

حجت الاسلام نصیری با اشاره به این که با دست خالی نمی شود کار فرهنگی انجام داد، افزود: دشمن برای ترویج فرهنگ غلط و ترویج سنت های غربی در دورترین روستاهای این مرز و بوم در حال فعالیت مستمر با هزینه های هنگفت است اما در بسیاری از روستاهای این شهرستان به دلیل کمبود اعتبارات حتی یک روحانی هم حضور ندارد و این یک درد است.

 

رییس اداره تبلیغات شهرستان کوهرنگ با بیان این که تنها راه ارتقاء فرهنگی دینی مردم در این شهرستان استفاده از ظرفیت روحانیان کارآزموده است، ابراز داشت: متأسفانه در مرکز این شهرستان تنها یک روحانی مستقر وجود دارد و این فاجعه است.

 

این مقام مسؤول با بیان این که بسیاری از مساجد شهرستان کوهرنگ به خاطر نبود روحانی یا تعطیل است و یا به حالت نیمه تعطیل درآمده است، گفت: می طلبد که مسؤولان استانی به فکر چاره باشند چراکه ما متولی امور دینی مردم هستیم و فردای قیامت باید پاسخگو باشیم.

 

وی فراهم آوردن امکانات رفاهی برای استقرار روحانی در روستاها و کمک مالی به آن ها برای ترویج معارف اسلامی را یکی از عوامل تشویقی برای حضور مبلغان در مناطق صعب العبور دانست و گفت: تا روحانی در بین مردم نباشد و با آن ها رفت و آمد نداشته باشد، امور دینی آن ها اصلاح نمی شود.

 

در ادامه این نشست نیز حجت الاسلام حسن بت شکن، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با تشریح اهداف فرهنگی و تبلیغی به بررسی و ارائه راهکارهایی برای بستر سازی های فرهنگی پرداخت و هر گونه حمایت در این مورد را برای بدست آوردن دستاوردهای فرهنگی اعلام داشت./9457/202/ب1

ارسال نظرات