۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۳۱۲۸۷۱
معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران لرستان:

ضرورت استفاده از ظرفیت های تبلیغی در پذیرش طلبه

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران لرستان با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت های تبلیغی در پذیرش طلبه، گفت: در راستای پذیرش طلاب باید با داوطلبان ورود به مدارس علمیه با خوشرویی و خوش اخلاقی برخورد کنیم.
حوزه علميه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، سمیه عزیزی، معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران لرستان، در نشست مدیران مدارس علمیه استان با کادر مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان، گفت: در پذیرش طلاب جدیدالورود تلاش کنیم از ظرفیت های تبلیغی استفاده کنیم.


وی با تأکید بر توجه به جذب افراد علاقمند در مدارس علمیه افزود: با داوطلبان ورود به مدارس علمیه با خوشرویی برخورد کنیم و با راهنمایی های لازم روند پذیرش را متذکر شویم.


عزیزی با بیان این که در طول دوره پذیرش داوطلبان افراد براساس شرایط و امتیازات لازم جذب خواهند شد، عنوان داشت: نباید در برخورد اولیه با داوطلب تبعیض قائل شویم.


وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط و قوانین پذیرش طلاب به مدارس علمیه استان در دوره مصاحبه و نحوه پذیرش با کشف استعدادهای طلبگی داوطلبان باید به این نکته توجه شود که افرادی را که توانایی پیمودن مسیر طلبگی هستند را جذب کرد.


معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران لرستان اظهار داشت: با پذیرش صحیح داوطلبان نباید اجازه داد کسانی ورود پیدا کنند که بعدا به آبروی اسلام، حوزه علمیه و طلبگی خدشه ای وارد کنند.


وی در ادامه با اشاره به اثرگذاری تبلیغ و اطلاع رسانی در جهت پذیرش حداکثری طلاب به مدارس علمیه پیشنهاد کرد هر مدرسه ای کلیپ کوتاهی از مدرسه و فعالیت های آن و طلاب را تهیه کرده و ارائه دهد.


عزیزی برچسب طلبگی را افتخار عنوان کرد و افزود: نوع رفتارها و برخورد با داوطلبان ورود به حوزه های علمیه باید در شأن این جایگاه باشد به طوزی که اگر یک داوطلب شرایط پذیرش را دارا نبود، این برخوردها بتواند در رفتار آنان اثرگذار باشد.


زهرا صالحی، معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران لرستان در ادامه این نشست با بیان این که امروزه 80 تا 90 درصد فعالیت های محدود در حوزه های علمیه شده است، گفت: برای تبیین و معرفی جایگاه حوزه های علمیه باید ورود عموم به حوزه ها را مورد توجه قرار دهیم.    


وی افزود: با برگزاری مراسم ها و دعوت از عموم مردم برای شرکت در مراسم می توان یک مدرسه علمیه در محلی که مستقر است به خوبی بین مردم شناخته شده شود.


معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران لرستان عنوان داشت: در جهت پذیرش طلاب به حوزه های علمیه باید از تمام ظرفیت ها بهره برد و در پذیرش تلاش کنیم ریزشی در ادامه نداشته باشیم./9459/202/ب1

ارسال نظرات