۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵
کد خبر: ۳۱۳۰۰۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

داوطلبان رد صلاحیت شده انتخابات به قانون تمکین کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر حفظ حرمت شورای نگهبان، گفت: داوطلبان رد صلاحیت شده دو انتخابات پیش رو با اجتناب از تخریب شأن شورای نگهبان، اعتراض خود را از مجاری قانونی پیگیری کنند.
حجت الاسلام يعقوبي

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از سوی هیأت نظارت شورای نگهبان، اظهار کرد: شورای نگهبان بر اساس قانون و شریعت مسائل مختلف را بررسی و نظر خود را در زمینه صلاحیت این داوطلبان اعلام کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان با عضویت 12 فقیه و حقوقدان جایگاه رفیعی در نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد، افزود: این شورا در طول سه دهه گذشته منشأ خدمات فراوانی برای نظام اسلامی بوده به همین دلیل می بایست حرمت و شأن آن از سوی افراد مختلف حفظ شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با یادآوری شأن نظارتی شورای نگهبان، خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی قانون حکمفرما بوده و رسالت نهادهای آن نیز بر اساس قانون مشخص است از این رو باید در هر شرایطی تابع قانون باشیم.

 

وی با بیان اینکه ما در سایه قانون به این میزان توسعه و پیشرفت دست یافته ایم، افزود: بدون شک در همه احوال قانون خوب بوده و نباید ما در اجرای قانون به صورت گزینشی عمل کنیم.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه پیروی از قانون به سود همه است، ادامه داد: اگر برخی مواقع به دنبال اجرای قانون بوده و گاهی نیز آن را نادیده بگیریم دیگر در این کشور سنگ روی سنگ بند نمی شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه یکی از خصوصیات جامعه مترقی، احترام عملی به قانون است، اظهار کرد: اگر همه تابع قانون بوده و در این مسیر حرکت کنیم بدون شک بسیاری از مسائل و مشکلات نیز خود به خود رفع می شوند.

 

وی تصریح کرد: در زمینه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز نهاد قانونی شورای نگهبان بر اساس مواد و مسائل قانونی نسبت به صلاحیت داوطلبان اعلام نظر کرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: از آن طرف داوطلبان رد و یا عدم احراز صلاحیت شده دو انتخابات پیش رو با اجتناب از تخریب شأن شورای نگهبان، می توانند اعتراض خود را از مجاری قانونی پیگیری کنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: شورای نگهبان نیز به اعتراض داوطلبانی که صلاحیت آنها رد شده و یا احراز نشده، بر اساس قانون رسیدگی کرده و نتیجه اعلام خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: البته باید توجه داشت که رد و یا عدم احراز صلاحیت یک داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی و یا مجلس خبرگان رهبری به معنای این نیست که این افراد شرایط فعالیت در سایر حوزه ها و عرصه ها را نیز ندارند بلکه آنها تنها صلاحیت فعالیت در این دو مجلس را نداشته اند و می توانند همچنان در سایر عرصه ها مثمر ثمر باشند.

 

گفتنی است، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه به صورت همزمان با یکدیگر در سراسر کشور برگزار می شود./9314/302/ب1

ارسال نظرات