۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۳۱۳۱۸۳

یادواره شهدای ادیان توحیدی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم یادواره شهدای ادیان توحیدی با تشکر نماینده ارامنه از رهبر معظم انقلاب به خاطر دیدار ایشان با خانواده شهید ارمنی در آغاز سال نو میلادی، در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.
اديان توحيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم یادواره شهدای ادیان توحیدی عصر امروز با حضور سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه حضرت محمدرسول الله(ص) تهران، حجت الاسلام عبدالعلی گواهی نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله(ص)، حجت الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رییس جمهور، صمیمی مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران تهران بزرگ، امیرگلفام مسؤول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش، نمایندگان انجمن های آشوریان، ارامنه، زرتشتیان و کلیمیان تهران و خانواده شهدای ادیان توحیدی دوران دفاع مقدس در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام عبدالعلی گواهی نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله(ص)، گفت: در کشور ما تمام ادیان الهی در کنار یکدیگر به صورت مسالمت‌آمیز و متحد زندگی می‌کنند بنابراین ایران اسلامی با وجود اینکه تهدید برای سایر کشورها نیست اما به دیگران نیز اجازه تجاوز و تعدی نمی‌دهد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله(ص) خطاب به مدعیان حقوق بشر دنیا، گفت: آن کسانی که در دنیا ادعای ضایع شدن حقوق اقلیت‌ها در ایران را دارند باید بیایند ببینند که در این کشور نماینده اول مردم تهران با بیش از یک و نیم میلیون رأی در مجلس شورای اسلامی یک رأی دارد و نماینده ادیان توحیدی در مجلس با 4 هزار رأی نیز یک حق رأی دارد.

 

در بخشی دیگری از این مراسم وارطانیان از نمایندگان سابق ارامنه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خاطرات خود از روزهای اول انقلاب، گفت: اوایل انقلاب با آمدن امام به همراه هیات خلیفه‌گری ارامنه به دیدار و استقبال امام  رفتیم امام راحل طی یک جلسه به ما فرمودند که تمام اقلیت‌های دینی مانند سایر مردم ایران از حق مساوی برخوردار خواهند بود که چنین نیز شد.

 

نماینده سابق ارامنه در مجلس شورای اسلامی، ضمن تقدیر و تشکر از شهرداری و مسؤولان، عنوان کرد: این اقدام که اسامی شهدا در میادین و خیابان‌ها قرار داده شده است حرکتی قابل تقدیر است.

 

وارطانیان در پایان خاطرنشان کرد: دیدار رهبر معظم انقلاب با خانواده شهدای ارمنی در آغاز سال نو میلادی بسیار قابل تقدیر و تشکر است و اثرات بسیار خوبی برای کشور ما در دنیا دارد، که همه ما سپاسگزار این بزرگواری ایشان هستیم.

 

شایان ذکر است در این مراسم از خانواده شهید فریدون کی‌نژاد از جامعه زرتشتیان، شهید زوریک مرادیان از جامعه ارامنه، شهید جان بت بوشانا از جامعه آشوریان و شهید فریبرز موریم از جامعه کلیمیان، تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

 

لازم به ذکر است که 376 شهید، جانباز، آزاده و ایثارگر از پیروان ادیان توحیدی در سراسر کشور شناسایی شده است، از آشوریان 32 شهید و 25 جانباز و آزاده، از ارامنه 120 شهید و 161 جانباز و آزاده، زرتشیتیان 15 شهید و 10 جانباز و آزاده، کلیمیان 12 شهید و یک جانباز تاکنون شناسایی شده‌اند که جمعا 376 نفر می‌شوند و اگر بخواهیم این آمار را تفکیک کنیم از میان ادیان توحیدی 179 شهید و 197 جانباز و آزاده بوده‌اند./807/202/ب1

ارسال نظرات