۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۳۱۳۸۱۸
نماینده ولی فقیه در سپاه خراسان شمالی:

معنویت و بصیرت دو اصل مهم پاسداری از انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه خراسان شمالی گفت: داشتن معنویت توأم با بصیرت از اصول اساسی پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی به شمار می رود.
حجت الاسلام زحمت کش- نماينده ولي فقيه در سپاه خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام حسین زحمتکش نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی، امروز در نشست و کارگاه فرهنگی بصیرتی سپاه استان، با اشاره به وظایف پاسداران در قبال انقلاب و نظام مقدس اسلامی، اظهار کرد: در واقع حفاظت و حراست از خود، سپاه و انقلاب و نظام اسلامی سه وظیفه اساسی پاسداران و فعالان در سپاه است.

 

وی با بیان اینکه انجام درست این سه وظیفه نیازمند ملزومات و توانمندی‌های ویژه اخلاقی و رفتاری از سوی پاسداران است، افزود: جامعه اسلامی ایران به درستی از قشر روحانیت و پاسداران انتظارهای اخلاقی ویژه ای داشته و این انتظارهای معقول نیز می بایست از سوی اعضای این دو قشر برآورده شود.

 

حجت الاسلام زحمتکش با تأکید بر اینکه پاسداری و فعالیت در راستای حفاظت و حراست از انقلاب و آرمان های نظام اسلامی الزامات اخلاقی و عرفی ویژه ای داشته که می بایست رعایت شود، تصریح کرد: اگر خدای ناکرده این الزامات و اصول اخلاقی و رفتاری از سوی پاسداران رعایت نشود در آن صورت فعالیت های آنها نیز پایداری و ماندگاری نخواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه رعایت محدوده شرعی و سازمانی در تمامی زمینه‌های خدمت در سپاه پاسداران الزامی است، خاطرنشان کرد: اگر این محدوده اخلاق و رفتار شرعی، عرفی و سازمانی از سوی نیروهای سپاه پاسداران رعایت نشود در آن صورت این نیروها نمی توانند از انقلاب و ارزش های اسلامی و اهداف و آرمان های نظام حفاظت و حراست کنند.

 

حجت الاسلام زحمتکش با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب خود فرمانده کل قوا و بهترین و کامل‌ترین پاسدار انقلاب و نظام اسلامی هستند، افزود: بر این اساس همه برادران و خواهران فعال در سپاه می بایست گوش دادن، مطالعه و توجه و دقت در فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب را به عنوان یک تکلیف مهم و دائمی برای خود دانسته و در راستای تحقق مطالبات معظم له حرکت کنند.

 

وی با تأکید بر تقویت بعد معنوی نیروهای فعال در سپاه، اظهار کرد: همه اقشار جامعه می بایست بعد معنوی خود را تقویت کنند اما این مهم برای دو قشر روحانیت و پاسدار بیش از سایر اقشار ضرورت دارد.

 

حجت الاسلام زحمتکش با بیان اینکه دو اصل معنویت و بصیرت لازمه پاسداری از انقلاب و آرمان های نظام اسلامی است، افزود: درواقع داشتن معنویت توأم با بصیرت از اصول اساسی پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی به شمار می رود.

 

وی با تأکید بر تقویت بیش از پیش معنویت توأم با بصیرت از سوی نیروهای سپاهی، تصریح کرد: اگر معنویت با بصیرت همراه نباشد نیروها و فعالان در سپاه نمی توانند در مواقع و شرایط خاص تصمیم درست را گرفته در نتیجه نمی توانند نقش خود را نیز به درستی ایفا کنند.

 

مجتبی قربانزاده، مسؤول سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به در پیش بودن انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، بر زمینه‌سازی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و تحقق حماسه سیاسی در کشور تأکید کرد.

 

وی افزود: برگزاری انتخابات با مشارکت حداکثری و پرشور مردم یکی از رموز ماندگاری و تقویت روزافزون انقلاب و نظام اسلامی بوده و درواقع یکی از دلایل ماندگاری و دوام انقلاب اسلامی به نسبت سایر انقلاب‌های دنیا نیز برگزاری انتخابات برای تصمیم ‌گیری در همه ارکان و مسائل نظام است./9314/202/ب3

ارسال نظرات