۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۳۱۴۰۲۴
امام جمعه موقت دامغان تبیین کرد؛

9 شاخصه خلل ناپذیر نهضت امام خمینی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت دامغان در آیین آغاز ویژه برنامه‌های دهه فجر در این شهرستان 9 ویژگی و شاخصه اصلی و خلل ناپذیر نهضت اسلامی ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) را تشریح و تبیین کرد.
امام خميني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام احمد فوادیان، امام جمعه موقت این شهرستان در آیین گرامیداشت سالروز ورود حضرت امام خمینی(ره) به میهن در سال 57 و آغاز ویژه برنامه‌های بزرگداشت دهه فجر در این شهرستان که با حضور مسؤولان، طلاب و روحانیان، نیروهای نظامی و انتظامی و جمع کثیری از اقشار مختلف مردم دامغان در محل میدان امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: شاخصه‌های انقلاب خمینی‌کبیر(ره) راهگشای ملت ولایتمدار ما تا انقلاب مهدی موعود(عج) است.

 

استاد برجسته حوزه علمیه دامغان، ایستادگی در برابر نفوذ قدرت‌های استکباری را نخستین شاخصه این نهضت عنوان کرد و افزود: همانگونه که امروز خلف صالح امام راحل(ره) حضرت امام خامنه‌ای بر هوشیاری و مقابله با نفوذ دشمن تأکید دارند، این شاخصه در حرکت روشنی‌بخش امام خمینی(ره) و مواجهه ایشان با خدعه‌ها، دسیسه‌ها و تجاوزات نظام سلطه مشهود و مشخص است.

 

امام جمعه موقت دامغان دومین ویژگی قیام امام خمینی(ره) و نظام اسلامی مد‌نظر ایشان را اهمیت دادن به توانایی‌های ملت و چشم نداشتن به دست بیگانگان دانست و خاطر‌نشان کرد: رهبر کبیر انقلاب اسلامی شعار "ما می‌توانیم" را در قول و عمل متجلی ساخت و قطع وابستگی به قدرت‌های استکباری را به عنوان شاخصه حرکت جهانی خود مطرح کرد.

 

حجت الاسلام فوادیان اصرار و تأکید بر وحدت بین اقشار مختلف کشور و ضرورت وحدت و اتحاد امت بزرگ اسلامی را از دیگر ویژگی‌های بارز اندیشه بلند حضرت امام و انقلاب اسلامی عنوان و تصریح کرد: امام خمینی(ره) همواره بر اتحاد آحاد ملت ایران و مسلمانان جهان همچون مشتی گره‌کرده برای کوبیدن بر سر ظالمان و مستکبران و زیاده‌خواهان تأکید داشته و یادگار‌های ماندگاری را در این زمینه از خود به‌جای گذاردند.

 

وی مبارزه با رژیم اشغالگر قدس به عنوان غده سرطانی منطقه و دشمن شماره یک اسلام و ایران را از دیگر اصول خلل ناپذیر و راهبردی انقلاب و نظام اسلامی مدنظر امام و رهبری دانست و گفت: اصرار بر ارتباط عمیق با مردم و نقش آفرینی ملت در پیشبرد اهداف کشور و تعیین سرنوشتشان با حضور در پای صندوق‌های رآی دیگر خصوصیت بارز انقلاب خمینی کبیر(ره) است.

 

استاد حوزه علمیه دامغان تأکید بر حرکت مستمر و بدون توقف انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی در مسیر تحقق آرمان‌ها و ارزش‌های برگرفته از اسلام ناب محمدی را دیگر ویژگی حرکت نجات بخش امام خمینی(ره) برشمرد و اظهار داشت: شاخصه هفتم این نهضت آزادی بخش محور دانستن نجات محرومین از شر حاکمان فاسد و فاجر و تحقق عدالت اجتماعی است، آنگونه که امام راحل(ره) همواره بر جایگاه والای مستضعفان در اندیشه انقلابی خود تأکید داشتند.

 

امام جمعه موقت دامغان اصرار بر اجرای کامل قانون و اعتقاد راسخ به پیروزی نهایی حق و حقیقت و اسلام ناب محمدی را دو شاخصه دیگر قیام دینی و مردمی امام خمینی(ره) عنوان کرد و افزود: مکتب و خط امام راحل(ره) همان خط و اندیشه رهبر معظم انقلاب است که بدون ذره‌ای اختلاف و انحراف در مسیر روشنایی بخش خود تا حصول پیروزی نهایی ادامه می‌یابد.

 

گفتنی است، رژه موتوری نیروهای سپاه و بسیج، نواختن مارش نظامی، اجرای سرود‌های انقلابی از سوی گروه 100 نفره دانش آموزان و ادای احترام و نثار گل به تمثال مبارک بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از دیگر بخش‌های این مراسم بود که به همت ستاد بزرگداشت ایام الله دهه فجر شهرستان دامغان برگزار شد./977/202/ب2

ارسال نظرات