۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۳۱۴۴۴۱
امام جمعه امیدیه:

مقبولیت و مشروعیت انقلاب اسلامی، رمز ماندگاری آن است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه امیدیه با اشاره به انقلاب های صورت گرفته در کشورهای عربی و نداشتن مقبولیت یا مشروعیت گفت: انقلاب اسلامی مقبولیت و مشروعیت داشته و به این دلیل هیچ هجمه ای در آن تأثیرگذار نخواهد بود.
انقلاب اسلامي زمينه ها و پيامدها

حجت الاسلام مهدی علیزاده امام جمعه امیدیه، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به بیداری اسلامی و انقلاب های صورت گرفته در کشورهای عربی گفت: انقلاب های صورت گرفته در کشوهای عربی در برهه زمانی زمانی بسیار کوتاه از بین رفته یا از مسیر اصلی منحرف شده در حالی که چنین موردی در انقلاب اسلامی مشهود نبوده و پس از گذشت 37 سال با آرمان ها و اصول اولیه خود در حرکت است.

 

امام جمعه امیدیه با بیان این که دلایل بی شماری در ماندگاری انقلاب اسلامی دخیل هستند، ادامه داد: هر حکومت و نظامی به همزمان به مقبولیت و مشروعیت نیاز پیدا کرده و بدون یکی از آنها از بین رفتنی بوده و انقلاب های صورت گرفته در کشورهای عربی فاقد مشروعیت است.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به دوران زندگانی اهل بیت که مشروعیت بوده اما مقبولیت عام آنها وجود نداشت، گفت: حضور مردم در صحنه مقبولیت نظام و انقلاب و وجود اصل ولایت فقیه مشروعیت بخش چنین نظام و انقلابی خواهد شد و انقلاب اسلامی به پشتوانه مقبولیت و مشروعیت خود تداوم یافته و هیچ هجمه ای توانایی از بین بردن آن را ندارد.

 

این مقام مسؤول شعار «نه شرقی نه غربی» امام خمینی(ره) را بحث توکل بر خدا به مصداق آیه «من یتوکل علی الله فهو حسبه» دانسته و اظهارداشت: اعتقاد و نظر باید بر قدرت نامتناهی الهی باشد و تکیه بر جهان شرق و غرب به منزله زمین افتادن است و اثرات این شعار در جهان ملموس شده و ایران اسلامی برای جهانیان الگویی برای پیشرفت و اقتدار بدون اتکا غرب و شرق شده است.

 

وی با اشاره قرارداد کمپ دیوید که براساس آن مصر با رژیم اشغالگر قدس از دشمنی دست برداشته و صلح کرد، خاطرنشان شد: در همان زمان جمهوری اسلامی ایران با این رژیم به دشمنی برخاسته و پس از گذشت سالیان، جمهوری اسلامی ایران به پیشرفت هایی از جنبه تکنولوژی، فناوری فضایی و نظامی دست یافته و این یافته و دستاوردها حاصل شعار «نه شرقی نه غربی» و «مرگ بر آمریکا» است.

 

امام جمعه امیدیه با اشاره به نسل جوان و عدم آگاهی آن از جان فشانی های صورت گرفته در راه پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بنا به گفته های رهبر معظم انقلاب باید آرمان های امام راحل(ره) را برای جوانان مطرح کنیم و آشنایی مستدل آنها با اهداف و اصل انقلاب اسلامی عاملی در قرار گرفتن در مسیر آن خواهد شد.

 

حجت الاسلام علیزاده بااشاره به سخن امام صادق(ع) مبنی بر این که اگر زیبایی های کلام معصوم به مردم شناسانده شود، از اهل بیت تبعیت می کنند، ابراز داشت: تبیین زیبایی های آرمان های امام خمینی(ره) عامل قرار گرفتن جوانان در مسیر انقلاب اسلامی است./9456/302/ب3

ارسال نظرات